بانکهای بزرگ اروپایی در همکاری با ایران بسیار محتاطند

کدخبر: 2060117

امیرحسین زمانی نیا گفت: هیچ مانع قانونی برای ایجاد ارتباط بانکهای بزرگ اروپایی با بانکهای ایرانی وجود ندارد و مشکل بانکهای بزرگ بزودی رفع خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »،معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت تاکید کرد که ایران برای دریافت عواید فروش نفت هیچ مشکلی ندارد و پول حاصل از فروش نفت به حساب بانک مرکزی واریز می شود.

امیرحسین زمانی نیا درباره ارتباط بانکهای ایرانی با بانکهای بزرگ اروپایی اظهار کرد: بانکهای بزرگ اروپایی با این که از لحاظ قانونی مشکلی برای برقرار ارتباط با بانکهای ایرانی ندارند اما به دلیل جرایم سنگینی که از سوی وزارت خزانه داری آمریکا علیه آنها اعمال شده تا حدود زیادی محتاطانه عمل می کنند.

وی با تاکید بر این که ارتباط با بانکهای متوسط اروپایی هم اکنون به طور کامل برقرار است، افزود: هیچ مانع قانونی برای ایجاد ارتباط بانکهای بزرگ اروپایی با بانکهای ایرانی وجود ندارد و مشکل بانکهای بزرگ بزودی رفع خواهد شد.

علی طیب نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز در این باره گفته بود: ما اکنون برای وصول پول نفت مشکلی نداریم، پیش از این هزینه بسیاری برای پول نفت پرداخت می کردیم اما اکنون بدون هزینه اضافی از منابع حاصل از فروش نفت بهره می بریم.

وی تصریح کرده بود: انتظار ما این بود که در پسابرجام برجام بتوانیم با بانک های بزرگ دنیا کار کنیم اما دلایل مختلف برای مهیا نشدن این شرایط عنوان می شود، از جمله آنها می توان به این موضوع اشاره کرد که آنها درباره صورت های مالی بانک های ایران، بهانه پولشویی و تامین مالی تروریسم را مطرح می کردند که خوشبختانه با اقدام های موثری که در ماه های اخیر انجام شد برخی محدودیت ها رفع شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره ارتباط ایران با بانک های جهان گفته بود: ما با بانک های کوچک و متوسط هیچ مشکلی نداریم و انواع تعاملات بانکی با آنها در حال انجام است و در آینده نزدیک شاهد برقراری بانک های ما با بانک های بزرگ جهانی خواهیم بود.

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی درباره امضای قرارداد با شرکتهای خارجی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی گفت: تاکنون 9 یادداشت تفاهم با شرکتهای بزرگ اروپایی و آسیایی برای مطالعه پروژه ها امضا شده و امیدواریم این یادداشت تفاهم ها تا پایان امسال به قرارداد منجر شود.

ارسال نظر: