مدیرکل هسته مرکزی گزینش جمعیت هلال احمر خبر داد:

انجام فرایند گزینش ۷۰۰ نیروی استخدامی هلال احمر ظرف دو ماه/ صدور احکام استخدامی جدید تا دیماه

کدخبر: 2060259

مدیرکل هسته مرکزی گزینش جمعیت هلال‌احمر گفت: فرآیند گزینش ۷۰۰ نیروی جدیدالاستخدام باید ظرف مدت دو ماه انجام و احکام این نیروها در دی ماه امسال صادر شود تا آنها بتوانند از اسفند ماه در پایگاه های امدادی جمعیت مشغول به کار شوند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محبوبه احمدی در سفر خود به استان فارس از برگزاری هفدهمین همایش آموزشی گزینشگران این جمعیت در سراسر کشور، به میزبانی شیراز خبر داد.

وی گفت: هفدهمین همایش آموزشی گزینشگران جمعیت هلال احمر استان ها مهر ماه امسال با حضور 70 مدعو در شیراز برگزار می شود و رویکرد آن آزمون استخدامی جمعیت خواهد بود.

وی تصریح کرد: همایش های آموزشی سالانه گزینشگران جمعیت هلال احمر هر ساله در دی ماه برگزار می گردد اما با توجه به برگزاری آزمون استخدامی جمعیت و ضرب الاجل تعیین شده برای به کارگیری نیروهای جدید، هفدهمین همایش آموزشی این هسته، ماه آینده به مدت سه روز در شیراز برگزار می شود.

احمدی توضیح داد: در این همایش، 70 گزینشگر خواهر و برادر از تمامی استان های کشور حضور دارند و با شرکت در کارگاه های تخصصی، آموزش های لازم را برای گزینش نیروهای جدید جمعیت فرا می گیرند.

وی ظرفیت های جمعیت هلال احمر فارس برای میزبانی این همایش را ایده آل توصیف کرد و گفت: ویژگی های فرهنگی، هنری، مذهبی و تاریخی شهر شیراز، استعداد برگزاری همایش های کشوری جمعیت در این استان را ایجاد نموده است.

مدیرکل هسته مرکزی گزینش جمعیت هلال‌احمر افزود: به دنبال برگزاری آزمون استخدامی جمعیت هلال احمر در مرداد ماه سال جاری، مقرر شد مراحل بعدی در قالب مصاحبه های تخصصی و بررسی صلاحیت های عمومی پذیرفته شدگان اولیه انجام گیرد.

احمدی در همین خصوص بیان کرد: هسته گزینش، وظیفه بررسی صلاحیت متقاضیان استخدامی در جمعیت هلال احمر را بر عهده دارد که این مهم مطابق با دستورالعمل های گزینش انجام خواهد شد.

دوره آموزشی یک ماهه برای به کارگیری نیروهای جدید در طرح نوروزی

به گفته مدیرکل هسته مرکزی گزینش جمعیت هلال‌احمر، فرآیند گزینش 700 نیروی جدیدالاستخدام باید ظرف مدت دو ماه انجام شود و احکام این نیروها در دی ماه امسال صادر شود تا آنها بتوانند از اسفند ماه در پایگاه های امدادی جمعیت مشغول به کار شوند.

احمدی یادآور شد: با گذراندن دوره بازآموزی یک ماهه، نیروهای استخدامی جدید می توانند در اجرای طرح نوروزی 96 جمعیت هلال احمر ایفای نقش کنند.

روحیه داوطلبی و کارآمدی، دو معیار مهم گزینش نیروهای استخدامی جدید

مدیرکل هسته مرکزی گزینش جمعیت هلال‌احمر در جمع اعضای شورای معاونین جمعیت فارس گفت: برخورداری از روحیه داوطلبی و امدادگری و انجام فعالیت های عام المنفعه و همچنین کارآمدی تخصصی در پست سازمانی، دو معیار مهم گزینش نیروهای جدیدالاستخدام جمعیت خواهد بود.

احمدی با بیان اینکه تمامی کارکنان جمعیت هلال احمر اعم از نیروهای با سابقه و جدیدالاستخدام باید در وهله اول و بالذات روحیه خدمات داوطلبی و خیررسانی به دیگران داشته باشند، اظهار کرد: کار در جمعیت هلال احمر با بی تفاوتی و عدم مسئولیت پذیری اجتماعی منافات دارد.

احمدی عملکرد موفق در جایگاه سازمانی را دومین ویژگی ضروری کارکنان جمعیت هلال احمر اعلام و تصریح کرد: مدیران باید به گونه ای برای نیروهای زیرمجموعه خود برنامه ریزی و بر آنان کنترل و نظارت نمایند که روحیه کار و تلاش و درخشش در عملکرد در بدنه کارمندی نهادینه شود.

وی تاکید کرد: نباید اجازه داد که خطاهای کارکنان به گونه ای انباشته شود که کار به تخلفات اداری برسد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس نیز در این نشست با مهم دانستن تعهد سازمانی، گفت: تمامی کارکنان جمعیت باید به گونه ای آموزش ببینند که تعهد سازمانی در رفتار آنها تبلور داشته باشد و همه برای دستیابی به اهداف مجموعه، از وحدت رویه برخوردار باشند.

فیض اله جعفری اضافه کرد: جمعیت هلال احمر سازمان خدمت رسانی به مردم به ویژه طبقه محروم و آسیب پذیر است و نیروهای جدید باید مقتضیات خدمت در چنین سازمانی را آگاهانه درک کنند.

جعفری در همین راستا خواستار گزینش نیروهایی شد که اهداف سازمانی را بر منافع شخصی ترجیح داده و خود را وقف خدمت به مردم نمایند.

وی گفت: در فرآیند جذب و گزینش نیروهای جدیدالاستخدام، 32 نفر در جمعیت هلال احمر استان فارس به کارگیری می شوند که در این زمینه پایگاه های امدادی و شعب شهرستانی به عنوان پیشانی عملیاتی جمعیت، در اولویت قرار گرفته اند.

ارسال نظر: