مدیر شرکت صبا کیمیای پاسارگاد دستگیر شد/ کلاهبرداری از مردم به روش فروش اقساطی خودروی خارجی

کدخبر: 2060697

مدیر شرکت صبا کیمیای پاسارگاد به جرم کلاهبرداری میلیاردی از مردم توسط پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، هشتم اردبیهشت ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 106 نامجو به مأموران اعلام کرد که از طریق آگهی روزنامه، با مراجعه به یک شرکت خرید و فروش اقساطی خودرو اقدام به خرید یک دستگاه خودرو سواری اسپورتیج 2016 کرده اما در ادامه متوجه شده که ورد کلاهبرداری 100 میلیون تومانی قرار گرفته است.

پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ:

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 7 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته:

مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از طریق آگهی روزنامه .... به یک آگهی فروش خودروهای خارجی با شرایط ویژه و قیمت مناسب برخورد کردم؛ پس از تماس با شماره تماس درج شده در آگهی به دفتر شرکت صبا کیمیای پاسارگاد در خیابان سهروردی مراجعه نموده ؛ با تنظیم قرارداد خرید یک دستگاه خودرو اسپورتیج 2016 به قیمت 155 میلیون تومان، من نیز مبلغ 100 میلیون را به مدیر شرکت پرداخت کرده و مقرر شد تا مابقی پول خودرو را نیز تا چند روز دیگر، در زمان تعویض پلاک خودرو پرداخت کنم اما بعد از گذشت یک هفته خبری از شرکت مذکور جهت تعویض پلاک نشد و در پیگیری های بعدی متوجه شدم که خودرو خریداری شده متعلق به فرد دیگری است؛ جهت پیگیری موضوع به محل دفتر شرکت در خیابان سهروردی مراجعه و متوجه شدم که مدیر شرکت محل کار دفترش را ترک و از آنجا متواری شده است.

کلاهبرداری در پوشش خواستگاری از منشی شرکت:

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده کلاهبرداری 100 میلیون تومانی از خریدار خودرو اسپورتیج، خانم جوانی که پیش از این به عنوان منشی در شرکت صبا کیمیای پاسارگاد مشغول بکار بود، با مراجعه به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان داشت که مدیر شرکت صبا کیمیای پاسارگاد به نام " مسعود. ر "(34 ساله) در زمان حضور وی در شرکت اقدام به خواستگاری از وی نموده و در این پوشش و به بهانه خرید یک دستگاه خودرو پرشیا اقدام به دریافت مبلغ 15 میلیون تومان از اعضای خانواده اش کرده است.

منشی شرکت پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : من نیز از طریق آگهی استخدام روزنامه، به دفتر کار آقای "مسعود.ر" در خیابان میرزای شیرازی مراجعه و پس از انجام مصاحبه، به عنوان منشی در شرکت وی مشغول به کار شدم؛ پس از گذشت مدت کوتاهی، آقای "مسعود. ر" به من ابراز علاقه کرد و پس از طرح پیشنهاد ازدواج، بهمراه اعضای خانواده اش و برای انجام مراسم خواستگاری به منزل ما آمدند. خواهرم با توجه به اعتمادی که از طریق من به وی پیدا کرده بود قبول کرد تا در قبال پیشنهاد مسعود، مبلغ 15 میلیون تومان را جهت خرید یک دستگاه خودرو پرشیا به او پرداخت کند اما به مرور زمان متوجه شدیم که نامبرده از طریق حیله، تقلب و فریب و جلب اعتماد نمودن مردم به امور واهی، موجبات دریافت پول از آنها را فراهم می کند ؛ زمانیکه خواهرم از موضوع اطلاع پیدا کرد، جهت دریافت پول خود اقدام کرد اما مسعود ، خواهرم را مورد فحاشی و حتی تهدید به قتل و اسیدپاشی کرد.

شناسایی تعداد دیگری از شکات:

در ادامه رسیدگی به پرونده و با طرح شکایت های مشابه از شرکت صباکیمیای پاسارگاد ، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شدند که به بهانه سرمایه گذاری در زمینه خرید و فروش خودرو مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند .

در تحقیقات از این مالباختگان مشخص شد که متهم پرونده ( مسعود . ر ) ضمن معرفی خود به عنوان ضابط شرکت های خودروسازی ، مدعی نفوذ در شرکت های مذکور و همچنین دارای ارتباطات قوی در زمینه واردات خودروهای خارجی شده و تحت این پوشش اقدام به کلاهبرداری از مالباختگان کرده است .

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: آقای "مسعود. ر" ضمن معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری، مدعی شد که در زمینه تجارت و واردات خودرو نیز فعالیت دارد و به این بهانه پیشنهاد شرکت در سرمایه گذاری در زمینه ی واردات خودرو را مطرح و مبلغ 90 میلیون تومان را به صورت نقد از بنده دریافت نمود اما پس از مدتی، نه هیچ خبری از ماشین شد و نه از پولم؛ جهت پیگیری مطالبات خود ابتدا به بانک مراجعه تا چک های دریافتی از آقای مسعود. ر را وصول کنم که متوجه شدم هیچ پولی در حسابش وجود ندارد؛ پس از آن نیز متوجه شدم که وی خودش را پنهان نموده و متواری شده و به این شیوه و شگرد از بنده کلاهبر داری کرده است.

کلاهبرداری در پوشش وکیل دادگستری:

همزمان با شناسایی مالباختگانی که تحت عنوان سرمایه گذاری در زمینه خرید و فروش خودرو مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، مالباخته ای به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و ضمن طرح شکایت از متهم پرونده (مسعود. ر) عنوان داشت که این شخص تحت عنوان وکیل دادگستری و به بهانه انجام امور قضائی از وی کلاهبردرای کرده است.

این شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: مسعود خودش را تحت عنوان وکیل پایه یک دادگستری و فردی توانا در انجام کار در دستگاه قضائی معرفی و به این شیوه اعتماد مرا جلب کرد ؛ به بهانه ی اینکه کارهای مرا به سرانجام برساند از من مبالغی را دریافت کرد اما پس از گذشت مدت کوتاهی متوجه شدم نامبرده فردی سابقه دار است که از افراد دیگر نیز کلاهبرداری کرده است.

شناسایی و دستگیری متهم تحت تعقیب دستگاه قضائی:

با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری های انجام شده و با بررسی سوابق مسعود. ر، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که وی از مجرمان سابقه داری است که سال گذشته نیز در قالب شرکتی کاغذی، با استفاده از عناوین مجعول و انجام مانورهای متقلبانه و دادن وعده های واهی و دروغین اقدام به گرفتن خودروها از صاحبان آنها کرده و با درج آگهی در جراید کثیرالانتشار و پیشنهاد فروش خودرو با قیمت ارزان تر از بازار، دهها دستگاه خودرو سواری متعلق به افراد غیر را به سایر افراد دیگر فروخته و نهایتا با مبالغ اخذ شده از خریداران متواری شده است.

با شناسایی مجرم سابقه دار و تحت تعقیب مقام قضائی که پس از دستگیری در پرونده سال گذشته و با تأمین قرار وثیقه یک میلیارد و 200 میلیون از زندان آزاد و متواری شده بود ، کارآگاهان اقدامات گسترده ای را جهت شناسایی مخفیگاه وی آغاز و موفق به شناسایی مخفیگاه او در منطقه عباس آباد شده اما در تحقیقات تکمیلی اطلاع پیدا کردند که وی از این مکان متواری شده است.

سرانجام با انجام اقدامات ویژه پلیسی ، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با شناسایی محل تردد "مسعود" در منطقه قیطریه- بلوار کاوه موفق به شناسایی و دستگیری متهم در داخل یک دستگاه خودرو سواری پرشیا سفیدرنگ شدند.

سرهنگ کارآگاه "محمد نادربیگی"، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: تحقیقات در خصوص فعالیت غیرقانونی شرکت صباکیمیای پاسارگاد و جرایم ارتکابی توسط مدیر این شرکت به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری در مراحل اولیه قرار داشته ، لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و در پوشش شرکت مذکور مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان سهروردی شمالی - خیایان خرمشهر - میدان نیلوفر مراجعه کنند.

ارسال نظر: