مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره خبر داد:

اولین موبایل سنتر زنان به زودی راه‌اندازی می‌شود

کدخبر: 2060793

مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره گفت: به زودی اولین موبایل سنتر زنان برای منطقه شمال و شمال غرب تهران برای زنانی که در پاتوق‌ها مصرف دارند راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، عباس دیلمی‌زاده در مراسم راه‌اندازی اولین مرکز اقامتی مدل طبی درمان زنان و زنان باردار سوء مصرف کننده مواد در تهران اظهار کرد: قرار نیست هیچ زن معتادی فرزند معتاد به دنیا بیاورد و برای تحقق این نیاز باید مراکز بیشتری راه اندازی شود و قطعا این امر قابل تحقق است.

وی افزود: در سال 1382 اولین مرکز اقامت زنان با ظرفیت 20 نفر به نام مرکز "فرشتگان" راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: همچنین اولین TC زنان به نام خورشید راه اندازی شد که هزار مددیار تعلیم و آموزش دیدند تا بتوانند در این مراکز فعالیت کنند.

دیلمی زاده خاطر نشان کرد: مراکز مردم نهاد و NGO ها مطالبه گر هستند و باید مطالبات اجتماعی خود را برای ادامه مسیر و راه درست از دولت بخواهند اما هیچ کدام از کسی طلبکار نیست.

وی با بیان اینکه زنان برای درمان و اقامت در مراکز ترک اعتیاد هزینه‌ای ندارند که پرداخت کنند گفت: هاTC و مرکز اقامت زنان برای احیا دوباره و انجام کارهای بیشتر نیاز به برنامه ریزی و اقدامات گسترده‌ای دارند.

مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره با بیان اینکه مدل الگو برداری از بخش خصوصی و دولتی نقش موثری در پیشرفت و ادامه کار دارد خاطر نشان کرد: باید در حوزه درمان اعتیاد زنان شفاف سازی کرد چرا که در این زمینه نیاز به شفاف سازی می‌باشد.

دیلمی‌زاده با بیان اینکه صیانت از معتادان به ویژه زنان معتاد ضرورت و نیاز است گفت: با حضور NGO ها و همچنین کشورهای غرب آسیا و آسیای مرکزی یک اتحادیه‌ای با عنوان "اذنا" راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: آیین‌نامه‌ای توسط وزارت بهداشت نوشته و ابلاغ شد و دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه راه‌اندازی این مرکز همکاری و فعالیت کردند تا مجوز صادر شود.

مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره در پایان با بیان اینکه امروزه مشکلات بسیاری در کمپ‌های ترک اعتیاد وجود دارد گفت: 100 مرکز درمان ترک اعتیاد به سازمان‌های مردم نهاد واگذار شده و 10 مرکز را نگه داشته‌ایم تا کارهای تحقیقاتی را بر روی آنها انجام دهیم.

ارسال نظر: