سفر فرستاده پوتین به "رام‌الله" برای حل مسأله فلسطین

کدخبر: 2060828

"میخائیل بوگدانف" فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه با سفر به "رام الله" با برخی شخصیت‌های فلسطینی دیدار و اعلام کرد تا مسأله فلسطین حل نشود منطقه خاورمیانه به آرامش نمی‌رسد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "میخائیل بوگدانف" فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه سه‌شنبه (دیروز) با «طیب عبدالرحیم» دبیرکل ریاست تشکیلات خودگردان در رام‌الله و برخی دیگر از شخصیت‌های فلسطینی دیدار کرد.

بوگدانف در این دیدار اعلام کرد: روسیه رایزنی‌هایش را به دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برای مشخص شدن شکل، مضمون و زمان دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در مسکو ادامه می‌دهد.

وی افزود: موضع روسیه درباره شناسایی دولت فلسطین واضح و روشن و غیرقابل بازگشت است، ما از تحقق حقوق مشروعه ملت فلسطین به ویژه حق سرنوشت و ایجاد دولت مستقل فلسطین که بیش از 25 سال است آن را به رسمیت شناخته‌ایم، حمایت می‌کنیم.

بوگدانف تاکید کرد: بدون حل شدن مساله فسلطین، صحبت از صلح، امنیت و ثبات در منطقه واقعا مشکل است.

«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین هم در پایان این دیدار اعلام کرد: روسیه کاملا این موضوع را درک کرده که صلح در منطقه به صلح میان اسرائیل و فلسطین بستگی دارد.

ارسال نظر: