معاون وزیر بهداشت خبر داد:

۵۰۰ هزار دانش‌‌آموز در طرح سفیران سلامت شرکت کردند

کدخبر: 2060899

دکتر ایازی گفت: در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ تعدا ۵۰۰ هزار دانش آموز در طرح سفیران سلامت شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، دکتر سیدمحمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت در مراسم راه‌اندازی اولین مرکز اقامتی مدل طبی درمان زنان و زنان باردار سوء مصرف‌کننده مواد مخدر در تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سند NCD که مربوط مباحث بیماری‌های غیر واگیردار است تفاهم‌نامه جامعی در حوزه سلامت است که بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت به امضا رسید تا افدامات گسترده‌ای درباره سلامت در مدارس صورت گیرد و از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

ایازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سرنگ‌های رایگان به معتادان ارایه می‌شود یا خیر؟ گفت: این کار در حال انجام است و هماهنگی‌ها صورت گرفته و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و مجوز آن توسط بهزیستی و وزارت بهداشت صادر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه عقیم‌سازی زنان معتاد هنوز کاری صورت نگرفته و طرحی ارایه نشده است.

در ادامه این برنامه حمیدرضا خرم خورشید رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در زمینه رشته‌های علوم انسانی از جمله رفاه اجتماعی، روانشناسی بالینی و کودکان استثنایی و همچنین مرکز تحقیقات سوء مصرف مواد مخدر دارای وضعیت منحصر به فردی است.

وی ادامه داد: لیستی از کارهای اساسی در این دانشگاه از جمله دادن آموزش و پژوهش در زمینه مواد افیونی و مخدری که در ایران مصرف می‌شود و مشاوره به ارگان‌هایی است که در عرصه مواد مخدر فعالیت می‌کنند، وجود دارد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی آمادگی دارد تا در صورت درخواست ارگان‌های دیگر با آنها همکاری و همیاری داشته باشد.

خانم دکتر نژادی معاون برنامه‌ریزی وهماهنگی معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری در این برنامه درباره نگرش جنسیتی به زنان معتاد گفت: نگرش جنسیتی در توجه به زنان و مردان معتاد به هر دو گروه شده است اما آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد برنامه‌ریزی را نباید فقط انفعالی دید.

وی ادامه داد: حمایت از پروژه‌هایی که بین دولت و شبکه‌هایی جامعه مدنی انجام می‌شود یک ضرورت است.

نژادی با بیان اینکه اعتیاد زنان معلولی است که زمینه بروز اعتیاد را فراهم کرده است، گفت: دولت نه می‌تواند و نه قرار است همه امور را به تنهایی انجام دهد بلکه همکاری شبکه‌های جامعه مدنی و دولت می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی گفت: زنان معتاد انگ بدتری را نسبت به مردان معتاد در جامعه می‌گیرند بر همین اساس امکانات و درمان برای زنان و مردان معتاد باید یکسان باشد.

معاون برنامه‌ریزی وهماهنگی معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری در پایان گفت: نمی‌توانم خوشبینانه بگویم هرگز چنین مراکزی را نداشته باشیم چرا که برنامه‌ریزی پیشگیرانه جدی باید ایجاد شود و از تسهیلات دولتی و جامعه باید بهره‌مند شد تا مشکل این گروه را در جامعه رفع گردد.

ارسال نظر: