اوباما در پانزدهمین سالگرد ۱۱ سپتامبر، وعده نابودی تروریسم را تکرار کرد

کدخبر: 2061528

رئیس‌جمهور آمریکا در پانزدهمین سالگرد حادثه یازده سپتامبر بار دیگر گفت واشنگتن تروریسم را نابود خواهد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه در آستانه پانزدهمین سالگرد حادثه مرگبار یازده سپتامبر، بار دیگر گفت واشنگتن تا نابودی تروریسم به «مبارزه» ادامه می‌دهد.

به نوشته پایگاه «هیل»، اوباما در نطق هفتگی‌اش با اشاره به حملات سال 2001 به مرکز تجارت جهانی در نیویورک که به مرگ بیش از 3000 نفر منجر شد، گفت: «همانطور که در حوادث غمبار اخیر از بوستون گرفته تا چاتانوگا، از سن برناردینو گرفت تا اورلاندو، تهدیدات تروریستی متحول شده‌اند.»

وی افزود: «به همین دلیل، ما در افغانستان، عراق، سوریه و فراتر از آن به تلاش‌های خستگی‌ناپذیرمان علیه تروریست‌هایی مانند القاعده و داعش ادامه می‌دهیم. ما آن‌ها را نابود خواهیم کرد. همچنان هرآنچه در توان داشته باشیم برای حفاظت از وطن انجام خواهیم داد.»

حادثه یازده سپتامبر، که به القاعده نسبت داده شده، مرگبارترین حمله تروریستی در خاک آمریکا و مقدمه حمله نظامی این کشور به افغانستان و عراق بود.

«جورج بوش» پسر رئیس‌جمهور وقت آمریکا بعد از این حملات گفت واشنگتن برای مقابله با گروه‌های تروریستی مجبور به توسل به قدرت نظامی است. با وجود لشگرکشی خونبار آمریکا به خاورمیانه، گروه القاعده همچنان پابرجاست و داعش و جبهه النصره هم از دل آن به وجود آمده‌اند.

ارسال نظر: