یک اقتصاددان در گفتگو با «نسیم آنلاین»: "برجام" رکود را در اقتصاد ایران تشدید کرد

برنامه ششم ۱۸۰ درجه برعکس اقتصاد مقاومتی نوشته شد!

کدخبر: 2061535

عبدالمجید شیخی گفت: اصولاً شگرد دولت در این سه ساله این بوده که در ظاهر با زبان چرب و نرم ادعا میکند که طبق بیانات «مقام معظم رهبری»، به «اقتصادمقاومتی» عمل کرده، اما در خفا برخلاف اسناد بالادستی، قانون، و ضد مصالح ملی عمل می‌کند

عبدالمجید شیخی اقتصاددان و نویسنده کتاب اقتصاد و برنامه ریزی در گفتگو با « نسیم آنلاین » در خصوص لایحه برنامه ششم اظهار کرد: لایحه برنامه ششم که در یکی دو هفته گذشته با امضای رئیس جمهور دوباره تحویل مجلس داده شد، با هیچکدام از اسناد بالادستی از قانون اساسی، سیاستهای اقتصاد مقاومتی، زیست محیطی و خانواده تطابقی نداشت.

وی با انتقاد از دولت یازدهم گفت: اصولاً شگرد دولت در این سه ساله این بوده که در ظاهر با زبان چرب و نرم ادعا میکند که طبق بیانات «مقام معظم رهبری»، به «اقتصادمقاومتی» عمل کرده، اما در خفا برخلاف اسناد بالادستی، قانون، و ضد مصالح ملی عمل می‌کند. لذا میتوان اذعان کرد: برنامه ششمی که دولت نوشته صد و هشتاد درجه برعکس اقتصاد مقاومتی است

این اقتصاددان با اشاره به عملکرد برجام در اقتصاد ایران به «نسیم آنلاین» گفت: برجام هیچ عایدی به جز پوچ برای دولت نداشت و سه سال رکود را به کشور تحمیل کرد. اکنون دولتمردان به خاطر برجام، بدهی و تعهدات انباشته ای برای دولت آینده به میراث می‌گذارند و معلوم نیست تورمی که برای آنها بصورت سیل، موقتاً مهار شده است، به زودی چه بلایی برسر دولت آینده خواهد آورد؟ وی در ادامه با انتقاد از توافق FATF اضافه کرد: با امضای توافق گروه اقدام مالی( FATF ) مشکلات بانکی و مالی کشور افزایش خواهد یافت. لذا این اتفاق نباید رخ دهد. وی به وزیر اقتصاد توصیه کرد توافق FATF را نباید امضا میکرد چرا که امضای این توافق خطرات جبران ناپذیری را بر اقتصاد ایران تحمیل میکند.

شیخی عنوان کرد: من در خبرها خواندم که مشاور سازمان برنامه نیز ادعا می‌کند که ما اجازه نمی دهیم نهاد های ما را تحریم کنند ولی هم اکنون شاهد عمل ضد منافع ملی برخی از ارکان دولت و بانکها هستیم که نهادهای انقلابی را در معاملات تحریم کرده اند.

وی با انتقاد از عدم برخورد دولت با گیرندگان حقوق نجومی بیان کرد: قلع و قمع گیرندگان حقوقهای نجومی را به مردم قول دادند، ولی تنها تعداد اندکی از آنها را جابجا و آنها را ذخیره انقلاب معرفی می‌کنند و عملاً مدال افتخار نیز به آنها دادند!

ارسال نظر: