سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

هاشمی رفسنجانی خلاف "امنیت ملی" اظهارنظر می‌کند

کدخبر: 2061553

نقوی حسینی در واکنش به اظهارنظر اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اقتدار نظامی ما سبب حفظ امنیت کشور و ملت در مقابل تهدیداتی است که منطقه به آن دچار شده‌اند، گفت: آیا آقای هاشمی این را نمی‌داند؟

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین » در واکنش به اظهار نظر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که پیشرفت علمی کشور را منوط به حذف نیروی نظامی دانسته بود،یادآور شد: کشورهایی از جمله آلمان و ژاپن در یک شرایط و توافق بین المللی به این موضوع پرداختند که نیروی نظامی نداشته باشند، یعنی یک الزام بین المللی در یک توافق بین المللی این دو کشور را در شرایطی قرار داد که نباید نیروی نظامی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه محروم بودن آلمان و ژاپن از داشتن نیروی نیروی نظامی خواست آنها نبوده بلکه تحمیلی بوده است، گفت: در عین حال عرصه بین المللی در مقابل حذف نیروهای نظامی این دو کشور تضمین های نسبت به حفظ امنیت آنها داده و اینکه نباید هیچ گونه تهدیدی علیه آنها صورت گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره مجدد به تضمین های داده شده برای حفظ امنیت همه جانبه آلمان و ژاپن پس از خلع صلاح شان، گفت: با این تفاسیر اگر آقای هاشمی می تواند از عرصه بین المللی چنین تضمینی دریافت کند که هیچ تهدیدی علیه کشور ما وجود نداشته باشد و هیچ کشوری هم حق نداشته باشد که علیه کشور ما تعرضی داشته باشد آن هم در قالب یک توافق بین المللی بفرمایند اقدام کنند و این توافق بین المللی را بدست بیاورند.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به جهت افتخارات، عظمت، عزت و آرمانهای انقلابی خودش 37 سال است که از طرف قدرت های سلطه گر و بازیچه های آنها در منطقه در حال تهدید است، متذکر شد: هیچ کس بهتر از آقای هاشمی نمی داند اگر در دوران دفاع مقدس سپاه پاسداران ، بسیج مردمی و ارتش نبود چه بر سر این مردم آمده بود؟!

وی با اشاره به تهدیدات بی پایه و اساس صدام در ابتدای جنگ تحمیلی که سودای تسخیر یک هفته ای ایران را در سر پرورانده بود،مطرح کرد: اگر تهدید صدام در آن زمان عملی می شد دیگر چه عزتی از این ملت باقی می ماند.

نقوی با بیان اینکه باید توجه داشت که چه کسی در مقابل تهدیدات صدام ایستاد و در 8 سال جنگ تحمیلی مقاومت کرد، افزود: ما نباید حرفی برخلاف امنیت ملی و واقعیت های موجود کشور، بزنیم چرا که موقعیت جمهوری اسلامی ایران خیلی متفاوت از شرایط کشورهایی مثل آلمان و ژاپن که خلع سلاح شان بعد از جنگ جهانی دوم ایجاد شده است.

عضوهیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به شرایط روز منطقه و ناامنی های ایجاد شده در آن اشاره کرد و گفت: با نگاه به کشورهای اطرافمان شاهدیم که امروز چگونه عراق درآتش کشت و کشتار می سوزد و سوریه با بحران مواجه شده، افغانستان و پاکستان هم فاقد امنیت هستند همه این ناامنی ها در حالی است که ایران در امنیت کامل قرار دارد.

وی ناامن سازی منطقه را حاصل برنامه ای هدفمند برای ایجاد ناامنی در ایران دانست و تاکید کرد: در واقع داعش برای برهم زدن امنیت ما توسط آمریکایی ها، صهیونیست ها و آل صعود ایجاد شده است و حتی القاعده از سوی همین مثلث برای ناامن سازی ما ایجاد شده است و اینجاست که باید پرسید چگونه ایران در حالی که همه کشورهای همسایه اش ناامن شده اند، امنیت دارد و پاسخ داد که ما این مهم را مدیون اقتدار نظامی خود هستیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اقتدار نظامی ما سبب حفظ امنیت کشور و ملت در مقابل تهدیداتی است که منطقه به آن دچار شده‌اند، گفت: آیا آقای هاشمی این را نمی داند؟

نقوی حسینی به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده بودند"فردای دنیا، فردای مذاکره است، فردای موشک نیست»، این حرف اگر از روی ناآگاهی گفته شده باشد، خب ناآگاهی است، اگر از روی آگاهی گفته شده باشد، خیانت است. چطور [چنین چیزی] ممکن است؟ اگرچنانچه نظام جمهوری اسلامی دنبال علم برود، دنبال فنّاوری برود، دنبال مذاکره‌ی سیاسی برود، دنبال کارهای گوناگون تجاری و اقتصادی برود -که همه‌ی اینها لازم است- امّا قدرت دفاعی نداشته باشد، توانایی دفاع کردن نداشته باشد، هر بی‌سَروپایی و [هر] دولت فزرتی کذائی‌ای او را تهدید میکند که اگر فلان کار را نکردید، ما موشک می زنیم؛ خب اگر شما امکان دفاع نداشته باشید، مجبورید عقب‌نشینی کنید"، تاکید کرد: وقتی مقام معظم رهبری گفتند ما علاوه بر علم و تکنولوژی به سلاح نظامی هم نیاز داریم و کسانی که می گویند ما به سلاح نظامی نیاز نداریم یا غافل و یا خائن هستند، پس چرا دوباره چنین حرف هایی مطرح می شود؟

وی در پایان خاطر نشان کرد: الحمدلله امروز ایران دارای اقتدار است و محکم روی مواضع خودش ایستاده و اقتدار کامل را هم در منطقه و هم درسطح جهان دارد و اجازه رقم خوردن هیچ تهدیدی علیه خودش را نخواهد داد.

ارسال نظر: