در نشست خبری ویژه برنامه "جعبه کفش" عنوان شد:

طرح "جعبه کفش" از ۲۵ شهریور تا ۲ مهر در استان تهران اجرا می شود/ استفاده ۴۰۰ هزار تهرانی از خدمات کمیته امداد

کدخبر: 2062048

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: "مهر در انتظار همدلی" شعار امسال برای برگزاری دومین دوره ویژه برنامه "جعبه کفش" است. این طرح از ۲۵ شهریورماه تا ۲ مهرماه در تمامی مراکز فرهنگی و هنری در سطح استان تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست خبری ویژه برنامه "جعبه کفش" به مناسبت فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس با حضور "محمود صلاحی" رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و "محسن ولیئی" مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران برگزار شد.

اجرای ویژه برنامه جعبه کفش بین دو عید قربان و غدیر

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ابتدای این نشست خبری در سخنانی، گفت: خوشبختانه ویژه برنامه خیرانه و مردمی "جعبه کفش" در بین دو عید قربان و غدیر در سطح استان تهران اجرا می شود. البته این طرح بعد از عید غدیر نیز به کار خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: همانطور که همه می دانید برگزاری چنین برنامه هایی جزء وظیفه ذاتی کمیته امداد امام خمینی (ره) است. اما اینکه چرا سازمان فرهنگی هنری شهرداری اقدام به برگزاری این طرح آن هم برای دومین سال کرده است به این علت است که در انجام چنین کارهایی نه تنها کمیته امداد بلکه تمامی سازمان ها و نهادهای فرهنگی و هنری باید دخیل باشند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: در حقیقت در چنین طرح هایی نیاز است تا تمامی اقشار مردم ورود کرده تا فرهنگ سازی مناسبی برای چنین برنامه هایی در سطح کشور و تهران ایجاد شود.

صلاحی خاطرنشان کرد: در قالب ویژه برنامه "جعبه کفش" جعبه هایی درنظر گرفته شده که توزیع می شوند و هرکس بر اساس توانای خود اقلام تحصیلی از جمله لوازم التحریر را در این جعبه ها قرار می دهند. سپس این کمک ها در مهرماه به دانش آموزان نیازمند اهداء می شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته نخستین دوره این ویژه برنامه برگزار شد و امسال نیز دومین دوره آن برگزار خواهد شد. بر این اساس امسال قصد داریم تا پررنگ تر و گسترده تر به این طرح بپردازیم و به همین علت هم است که امروز نشست خبری را برگزار کردیم تا مردم بیشتری از اجرای این طرح مطلع شوند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یادآور شد: ویژه برنامه "جعبه کفش" امسال در 160 مرکز خانه مشارکت فرهنگی خصوصی، 65 خانه مشارکت فرهنگی زیر پوشش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، 34 فرهنگسرای سطح استان تهران و سایر مرکزهای فرهنگی هنری برگزار می شود و این جعبه های کفش نیز در این اماکن توزیع خواهد شد.

صلاحی تصریح کرد: "مهر در انتظار همدلی" شعار امسال برای برگزاری دومین دوره ویژه برنامه "جعبه کفش" است. بر این اساس کار تبلیغات و اطلاع رسانی این طرح از 20 شهریورماه آغاز شده و این طرح از 25 شهریورماه تا 2 مهرماه در تمامی مراکز ذکر شده در سطح استان تهران برگزار می شود.

وی در پایان گفت: ما در معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در قالب این طرح به ازای هر جعبه کفش یک جلد کتاب نیز به رایگان برای دانش آموزان نیازمند اختصاص خواهیم داد. بر این اساس در دوره قبل تعداد 3800 جعبه کفش توزیع شده در قالب این طرح امسال به 10 هزار جعبه کفش افزایش پیدا کرده است. البته درنظر داریم تا این تعداد نیز به رقم 15 هزار افزایش پیدا کند.

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران نیز در ادامه این نشست خبری در سخنانی، گفت: اگر بتوانیم چنین طرح هایی را به آن صورتی که مدنظر ما است انجام بدهیم انتظار داریم که دیگر هیچ دانش آموز نیازمندی در سطح استان تهران وجود نداشته باشد.

استفاده 400 هزار تهرانی از خدمات کمیته امداد

وی افزود: بر اساس آمارهایی که در اختیار ما در کمیته امداد امام خمینی (ره) است تعداد 400 هزار نفر در استان تهران از خدمات ما استفاده می کنند که از این تعداد 130 هزار نفر به صورت کامل و دائمی و 265 هزار نفر نیز به صورت موردی از خدمات ما بهره می گیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران ادامه داد: ویژه برنامه "جعبه کفش" سال قبل نیز بگزار شده است. منتهی امسال این طرح را باشکوه تر و بزرگ تر با حمایت نهادهایی چون سازمان صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار خواهیم کرد.

ولیئی خاطرنشان کرد: امسال در قالب برگزاری برنامه جشن عاطفه ها با فرهنگسراهای رسانه، اشراق، رازی و فردوس همکاری داشتیم. بر این اساس شماره حساب 7355 بانک ملت و سامانه تلفنی 7355 آماده دریافت کمک های مردمی در خصوص برنامه جشن عاطفه ها درنظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین قصد دارد تا در روز 10 مهرماه جشن جمع آوری کمک های مردمی دیگری را نیز در سطح مدارس استان تهران برگزار کند.

ارسال نظر: