علی رغم گذشت ۷ ماه از اجرای برجام

اذعان معاون زنگنه به مسدود شدن حساب شرکت نفت در انگلیس/ انگلیسی‌ها دلارهای گازی ایران را توقیف کردند

کدخبر: 2062247

معاون وزیر نفت گفت:در شرایط فعلی منابع مالی مشارکت در میدان گازی "رهوم" در حساب شرکت ملی نفت در انگلیس موجود بوده اما فعلا شرکت ملی نفت ایران امکان برداشت منابع ارزی از این حساب را ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین » علی کاردر درباره آخرین وضعیت آزادسازی منابع مالی حاصل از مشارکت شرکت ملی نفت ایران و برتیش پترولیوم انگلیس در میدان گازی «رهوم» در دریای شمال، گفت: مذاکرات با انگلیسی‌ها برای آزادسازی منابع مالی حاصل از مشارکت در میدان گازی رهوم ادامه دارد.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه هم اکنون منابع مالی از مشارکت در این میدان گازی به حساب شرکت ملی نفت ایران واریز شده است، تصریح کرد: در شرایط فعلی این منابع مالی در حساب شرکت ملی نفت در انگلیس موجود بوده اما فعلا شرکت ملی نفت ایران امکان برداشت منابع ارزی از این حساب را ندارد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران همچنین در خصوص وصول مطالبات نفتی ایران از سایر شرکت‌های پالایشگاهی جهان هم اظهار داشت: هم اکنون تقریبا به طور کامل مطالبات نفتی ایران وصول شده و طلب قابل توجه‌ای از شرکت‌های خریدار نفت ایران نداریم.

این مقام مسئول در مورد وصول بدهی‌های نفتی از پالایشگاه‌های هندی هم توضیح داد: شرکت ملی نفت طلبی از پالایشگاه‌های هندی ندارد اما دولت و بانک مرکزی مطالباتی داشته‌اند که در حال وصول است.

منبع: مهر

ارسال نظر: