سرلشکر صفوی:

حاکمان بی‌خرد سعودی نباید صبر و تحمل ایران را محک بزنند

کدخبر: 2062267

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب اصول سیاست خارجی ایران را تعیین می‌کنند در همین راستا سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات عربستان سعودی مدارا و خویشن‌داری بوده است، اما حاکمان جوان و بی‌خرد عربستان بدانند که نباید صبر و تحمل جمهوری اسلامی ایران را محک بزنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در دیدار با کارکنان دفتر دستیاری و مشاورت فرماندهی معظم کل قوا که به مناسبت عید قربان برگزار شد، با تحلیل علل فراز و فرودهای روابط میان کشور ایران و عربستان گفت: تعاملات ما با کشورهای جهان اسلام بر اساس اعتقادات و علاقه مندی های مشتر ک شکل گرفته است و جمهوری اسلامی ایران به دنبال ارتباط موثر و کارآمد با کشورهای اسلامی در جهت همگرایی است.

وی افزود: آنچه مسلم است در حوزه خلیج فارس، عربستان سعودی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک رقیب استراتژیک برای خود می بیند و آنها با مدیریت آمریکا و صهیونیست‌ها در پی ایجاد تنش در روابط با جمهوری اسلامی ایران هستند، این در حالی است که شکست‌های عربستان سعودی در عراق، سوریه و یمن نتیجه سیاست‌های نابخردانه حاکمان جوان و ماجراجوی عربستان است که بر مسند قدرت تکیه زده‌اند.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به پیام ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به مناسبت فرارسیدن موسم حج گفت: متاسفانه حکام عربستان سعودی حج را به ابزاری سیاسی برای فشار و کارشکنی تبدیل کرده اند و نتیجه عملکرد آنها امن‌ترین مکان الهی بر روی زمین را به مکانی ناامن برای میهمانان الهی تبدیل کرده است و فجایع آنها در حج سال گذشته لکه نگی برای این رژیم در طول تاریخ باقی گذاشت.

وی ادامه داد: وقاحت این رژیم تا جایی ادامه دارد که حتی آنها یک عذر خواهی ساده از خانواده ها و دولت و ملت های اسلامی بواسطه کارشکنی ها و کوتاهی های انجام شده نداشته اند و علاوه بر آن راه برای انجام یکی از مهمترین فریضه های اسلامی را برای حجاج ایرانی بسته‌اند.

صفوی با اشاره به تحلیل علمی خود در نشست مشترک موسسه آینده‌پژوهی جهان اسلام و مرکز آموزش و پژوهش های بین‌المللی وزارت امور خارجه که این نشست علمی در مورخ 27 مردادماه سال جاری برگزار شد، افزود: امروز خیانت حاکمان عربستان سعودی در تبانی با جنایت های آمریکا بر کسی پوشیده نیست و این رژیم و عمال آن حتی مبانی انسانی و اخلاقی را در کمک رسانی به حجاج آسیب دیده در نظر نگرفته‌اند، چه رسد به آنکه آنها خود را خادم الحرمین بنامند و دم از اصول اسلامی و انسانی بزنند.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی هشت ساله، عربستان سعودی بیشترین کمک های مالی را به رژیم بعث عراق داشت و عراق این پول‌ها را تبدیل به موشک و بمب علیه ایران کرد و در حقیقت حاکمیت عربستان در شهادت 200 هزار شهید ایرانی شریک هستند و تردیدی نیست اقدامات عربستان سعودی از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد.

صفوی با اشاره به قدرت برتر جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: صلح و امنیت و قدرت برتر خلیج فارس از آن ما است، و این موضوع را آمریکایی ها هم می دانند.

وی ادامه داد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تابع منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری است و اصول و خطی مشی اصلی در روابط خارجی را معظم له تعیین می‌کنند و در همین راستا سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات عربستان سعودی مدارا و خویشن داری بوده است، اما حاکمان جوان و بی خرد عربستان بدانند که نباید صبر و تحمل جمهوری اسلامی ایران را محک بزنند.

ارسال نظر: