رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:

صدور ویزا از هفته آینده در چهار نقطه کشور/ ایجاد ۵ موکب "شهدای منا" در پیاده‌روی اربعین

کدخبر: 2062611

رئیس سازمان حج و زیارت کشور از راه‌اندازی پنج موکب با نام "شهدای منا" در مسیر پیاده‌روی اربعین از ایران تا کربلا خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، به گفته سعید اوحدی، این پنج موکب که دو موکب آن در کربلا و نجف و مابقی در مرزهای مهران و چزابه است توسط فرزندان شهدای منا اداره می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به نام‌نویسی ۱۵۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی اضافه کرد: با توجه به استقبالی که تاکنون مردم از نام‌نویسی مراسم اربعین داشته‌اند پیش‌بینی ما بر این است که اربعین امسال دو میلیون زائر ایرانی در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت داشته باشند.

اوحدی در ادامه اظهار کرد: از هفته آینده نیز صدور ویزا در چهار نقطه کشور انجام می‌گیرد و با توجه به این‌که ویزا حق حاکمیت کشور عراق است لذا از مردم تقاضا داریم نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند و برای نام‌نویسی به سایت ویژه پیاده‌روی اربعین مراجعه کنند.

وی گفت: امسال اولین سالگرد شهدای منا بود که در این راستا ستادی با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفت و شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای منا در شهرها و استان‌های کشور بودیم و مسئولان سازمان حج و زیارت، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بعثه مقام معظم رهبری در مراسم بزرگداشت شهدای منا شرکت داشتند.

اوحدی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده‌های شهدای منا اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار سه مطالبه و دو پیشنهاد داشتند که از جمله مطالبات ایشان می‌توان به پیگیری امور شهدای منا، رسیدگی به خانواده شهدای منا و همچنین تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و تشکیل شورایی متشکل از کشورهای اسلامی برای اداره حج اشاره کرد.

او افزود: کشته شدن جمع کثیری از حجاج طی سال گذشته نشانگر این است که حکام آل‌ سعود لیاقت اداره حج را ندارند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که عربستان از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب واهمه دارد و این به‌خاطر این است که در حادثه منا مقصر است، ادامه داد: امروز شاهدیم در سایر کشورهای خسارت‌دیده از حادثه منا نیز مردم مطالبات خود در رابطه با حادثه منا را مطرح کرده‌اند به‌نحوی که سمیناری با حضور علمای اهل سنت برای اعلام انزجار از وهابیت در چچن تشکیل شده است.

ارسال نظر: