تلاش برخی جریانات برای برهم زدن انتخابات شورای فرهنگی زنان

کدخبر: 2063219

اگرچه روز گذشته در انتخابات شورای فرهنگی اجتماعی زنان زهرا آیت اللهی و زهرا راستی با بیشترین رأی به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شدند، شنیده‌ها حاکی است تلاش معاونت زنان ریاست جمهوری برای به نتیجه نرسیدن این انتخابات است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عصر روز گذشته و در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی زنان به ریاست کبری خزعلی، پس از انجام رأی گیری برای انتخاب رئیس جدید این شورا به ترتیب زهرا آیت اللهی با کسب بیشترین رأی و زهرا راستی نمانیده حوزه های علمیه قم در شورای فرهنگی اجتماعی زنان به عنوان نفر دوم، برای انتخاب نهایی رئیس جدید شورای فرهنگی اجتماعی زنان به دبیرخانه شواری عالی انقلاب فرهنگی معرفی شدند.

اگرچه این رأی گیری در سلامت کامل برگزار شده و نتیجه هم به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است اما شنیده ها حاکی است معاونت رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده در تلاش است تا فرد دیگری را برای ریاست این شورا به کرسی بنشاند و در جلسه روز گذشته نیز اگرچه گزینه مد نظر وی رأی نیاورده، حاضرین در جلسه را تهدید کرده که اجازه نخواهد داد رئیس جمهور حکم آیت اللهی را امضا نماید.

متاسفانه در جلسه روز گذشته که خزعلی آخرین بار بر صندلی ریاست شورا نشسته بود نیز نتوانسته است جلسه را به درستی اداره کند و در مقابل تشنج آفرینی معاون امور زنان ریاست جمهوری برخورد قاطعی کند و همین امر موجبات اعتراض حضار جلسه را به همراه داشته است.

شورای فرهنگی اجتماعی زنان طی دو دوره گذشته با ریاست دکتر خزعلی اداره می شده است که در دولت جدید با کارشکنی های مختلف از جمله عدم امضای جکم نمایندگان نهادهای مختلف از سوی رئیس جمهور جلسات و برنامه های این شورا با مشکل مواجه بوده است.

گفتنی است هفته گذشته رئیس جمهور مبتنی بر بند 3 ماده 2 آیین نامه اصلاحی شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده مصوب 16 آذر 1389 شورای عالی انقلاب فرهنگی، اشرف بروجردی، فعال اصلاح طلب که در فتنه 88 هم حضور فعالی داشت را با عنوان نماینده رئیس جمهور به این شورا اضافه کرده است و تلاش معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری هم برای ریاست وی است.

لازم به ذکر است جلسه انتخابات ریاست شورای زنان با حضور اکثریت افراد رسمیت می یابد که در این جلسه نیز حضور داشته اند.

ارسال نظر: