اوحدی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

نسبت به جنایات آل‌سعود در همه ابعاد روشنگری‌شود/ مظلومیت شهدای‌منا باعث فروپاشی تفکر وهابیت می‌شود

کدخبر: 2064380

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: به گفته مقام معظم رهبری وظیفه همه ماست که نسبت به جنایات آل‌سعود و بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی آنها در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، دینی و اجتماعی روشنگری کنیم.

سعید اوحدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، گفت: در دیداری که خواسته عموم خانواده های شهدای فاجعه منا مبنی بر دیدار با مقام معظم رهبری بود، رهبری به صورت شفاف تاکید کردند که پیگیری حقوق حقه شهدا، کاری است که همه دستگاه ها باید پیگیر آن باشند، البته وظیفه اصلی بر عهده دستگاه دیپلماسی است ولی همه دستگاه ها از جمله سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و بنیاد شهید باید در این زمینه پیگیر بوده و از همه ظرفیت های داخلی و بین المللی برای آن استفاده شود.

وی ادامه داد: البته شاید این مسیر، مسیر سخت و دشواری باشد؛ چرا که رهبری فرمودند سعودی ها با پول های حرام شان، قفل بر دهان بسیاری از کشورهای اسلامی و مجامع حقوق بشری زده اند، با این حال معتقدیم اگر روزنه ای هم در این مسیر وجود داشته باشد باید به آن سمت حرکت کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت :به گفته مقام معظم رهبری وظیفه همه ماست که نسبت به جنایات آل سعود و بی لیاقتی و بی کفایتی آنها در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، دینی و اجتماعی روشنگری کنیم.

اوحدی تصریح کرد: اگر شهدای مدافع حرم در میدان های عملیاتی نسبت به تفکر وهابیت و جنایات این تفکر می جنگند و از حریم اهل بیت (ع) دفاع می کنند، شهدای منا هم که شهدای مظلومی هستند، به خاطر ریشه تفکر این شجره خبیثه به شهادت رسیدند و معتقدیم مظلومیت این شهدا باعث فروپاشی این تفکر خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری های حقوقی از سوی دستگاه دیپلماسی کشور اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی کشور و قوه قضائیه جلسات متعددی را در این زمینه داشته اند و کارشناسان حقوقی راهکارهای متعددی را در این خصوص مطرح کرده اند، تاکید دادستان کل کشور استفاده از هر ظرفیتی برای پیگیری حقوقی فاجعه منا است و امیدواریم این تاکیدات و تلاش های دستگاه دیپلماسی در این زمینه به نتیجه برسد.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بر اساس مصوبات هیئت دولت، دستگاه دیپلماسی کشور مسئول مستقیم پیگیری حقوقی فاجعه منا است، ولی هم ما و هم بعثه مقام معظم رهبری و بنیاد شهید مستندات خود را که شامل مصاحبه با هزار زائر خارجی بوده و همچنین مستندسازی هایی که انجام دادیم را در اختیار دستگاه دیپلماسی قرار داده ایم و امیدواریم شاهد خروجی این پیگیری ها باشیم.

اوحدی خاطر نشان کرد: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری علمای تونس نسبت به شجره خبیثه افشاگری کردند، همچنین در پایتخت چچن نیز بیش از 200 دانشمند گردهم آمدند و اعلام کردند که وهابیت جز فرقه های اهل سنت نیست و این اولین بار بعد از انقلاب اسلامی که اینگونه نسبت به این شجره خبیثه صحبت شده و امیدواریم حوزویان و دانشگاهیان و فرهیختگان نسبت به این صحبت ها روشنگری کنند.

ارسال نظر: