نوش‌آبادی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

به رای صادره در مورد "رستاخیز" اعتراض می‌کنیم/ معلوم نیست خسارت ۴۰ میلیاردی بر چه مبنایی بوده است

کدخبر: 2064636

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: مشخص نیست تعیین خسارت ۴۰ میلیاردی از سوی تهیه‌کننده "رستاخیز" بر چه مبنایی بوده و ای کاش دوستان به جای پیگیری حقوقی، مشکل فیلم را حل می‌کردند.

محمدحسین نوش آبادی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، درباره رای دادگاه بدوی به نفع فیلم رستاخیز گفت: بحث اکران این فیلم در دستور وزارت ارشاد قرار دارد و «رستاخیز» هیچگاه به طور کلی از دستور اکران خارج نشده بود و تنها نیازمند برخی اصلاحات است و اگر تعللی هم در اکران بوده، به دلیل عدم همکاری در جهت رفع ایرادات فیلم بوده است.

وی با بیان اینکه همچنان نظرمان این است که با رفع اشکالات، رستاخیز اکران شود، ادامه داد: همان طور که رئیس سازمان سینمایی اعلام کرده، این فیلم به احتمال زیاد در ماه محرم اکران خواهد شد و معتقدیم شرایط برای رفع اشکالات فیلم بهتر و راحت تر می توان در این زمینه همکاری کرد.

سخنگوی وزارت ارشاد اظهار داشت: حوزه فرهنگ و هنر نباید شائبه قضایی و حقوقی پیدا کند و مشکل رستاخیز از همان ابتدا نیز قابل حل بود؛ با این حال رای که صادر شده، رای بدوی است که قابل اعتراض و رسیدگی خواهد بود، از سوی دیگر مشخص نیست خسارت 40 میلیاردی طبق چه محاسباتی از سوی تهیه کننده مطرح شده، با این حال وزارت ارشاد نیز ادله های خود را برای پیگیری این مسئله دارد.

نوش آبادی افزود: «رستاخیز» متعلق به یک فرد یا شرکت نیست، بلکه متعلق به همه کسانی است که برای تولید و ساخت آن وقت گذاشته و سرمایه گذاری کردند؛ وزارت ارشاد نیز در تولید این فیلم ذی نفع است و طبیعی است که هم وزارت ارشاد و هم بسیاری از افراد باانگیزه ای که چشم داشت های مالی نداشتند، در این زمینه همکاری کرده اند.

وی تصریح کرد: همه تلاش ها باید در جهت اکران رستاخیز باشد نه در جهت محکوم کردن یکدیگر و مطالبه خسارت، فیلم تولیده شده و باید اکران شود و طبیعتا نواقض فیلم نیز نواقض غیرقابل حل نیست، خسارت زمانی به فیلمی تعلق می گیرد که به طور کامل از دستور اکران خارج شود؛ در حالی که وزارت ارشاد درباره رستاخیز چنین نظری نداشته است.

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: برخی اشکالات بر اساس نظر برخی مراجع کشور به فیلم وارد شده که به دلیل عدم رفع آنها هنوز اکران فیلم انجام نشده است؛ بیش از این نیز اعلام کردیم که «رستاخیز» توقیف نشده، بلکه موقتا از دستور اکران خارج شده بود و زمانی خسارت عینیت پیدا می کند که فیلمی به طور کلی از دستور اکران خارج شود.

نوش آبادی با بیان اینکه داستان رستاخیز ارزشمند است و قطعا فیلم در کشورهای مختلف قابلیت اکران خونهد داشت، افزود: با این حال کاش دوستان به جای طلب خسارت به دنبال رفع اشکال فیلم بودند که اگر اینگونه بود تا به امروز مشکل فیلم حل شده بود.

وی خاطر نشان کرد: مسائل حقوقی فرآیند طولانی دارد و ما ضمن اینکه از لحاظ حقوقی این مسئله را پیگیری می کنیم ولی بحث اکران فیلم، جدا از مسائل حقوقی مطرح شده، در دستور وزارت ارشاد است و با رفع مشکلات فیلم و انجام اصلاحات مورد نیاز فیلم را اکران می کنیم و هیچ کس در وزارت ارشاد مخالف اکران فیلم نیست و امیدواریم در آینده نزدیک این اتفاق رخ دهد.

ارسال نظر: