اختصاصی «نسیم آنلاین»: تلاش واعظی برای بازگشت اپراتور ترک به ایران:

حمایت دولت یازدهم از حضور اپراتور ترکسل در ایران/ اهداف پشت پرده سفر مدیرعامل ترکسل به تهران سانسور شد

کدخبر: 2064801

اپراتور ترکسل ترکیه که به دلایل امنیتی و با هوشیاری مجلس هفتم شورای اسلامی از مزایده اپراتور دوم ارتباطی ایران در سال ۸۴ کنار گذاشته شده بود، بار دیگر در آستانه حضور در بازار مخابرات کشورمان قرار گرفته است.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: اپراتور ترکسل ترکیه که به دلایل امنیتی و با هوشیاری مجلس هفتم شورای اسلامی از مزایده اپراتور دوم ارتباطی ایران در سال ۸۴ کنار گذاشته شده بود، بار دیگر در آستانه حضور در بازار مخابرات کشورمان قرار گرفته است.

به گزارش «نسیم آنلاین»، بر اساس این گزارش، ترزی اوغلو مدیر عامل شرکت ترکسل که هفته گذشته به بهانه شرکت در همایش ایران کانکت 2016 به تهران سفر کرده بود، با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس شرکت زیر ساخت و همچنین مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار دیدار و گفتگو کرده است.

گفته می شود یکی از فعالان حوزه مخابرات و ای تی که نزدیک به نهاد ریاست جمهوری است، نقش دلال ترکسل برای حضور در بازار ایران را ایفا می کند.

به گزارش «نسیم آنلاین» اگر چه رسانه های دولتی کوشیدند اهداف پشت پرده سفر مدیرعامل ترکسل به تهران را در پس اعلام آمادگی وی برای انتقال سرورهای نرم افزار BIP پنهان کنند اما گزارش های موجود حاکی از توافقاتی برای حضور مجدد این اپراتور ترکی در قالب اپراتور مجازی تلفن همراه است و به همین منظور قرار است ترزی اوغلو در ماه آینده میلادی بار دیگر به تهران سفر کند.

این درحالی است که سیاست خارجی غیرسازنده ترکیه در منطقه خاورمیانه و پشتیبانی سیاستمداران این کشور از داعش روابط محور مقاومت منطقه با آنکارا را به سردی و بی اعتمادی کشیده است.

این دومین تلاش ترکسل برای ورود به بازار ایران است. در سال 84 نیز علی رغم تلاش دولت اصلاحات برای واگذاری اپراتور دوم تلفن همراه به ترکسل، مخالفت نهادهای امنیتی نظام با حضور آن در کشورمان است باعث شد مجلس هفتم شورای اسلامی مانع از اجرای قرارداد ضد امنیتی دولت وقت با این اپراتور ترک شود.

ارسال نظر: