مدیرعامل کارخانه امرسان در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

طرح کارت اعتباری ۵۰ میلیونی مشکل اشتغال خارجی‌ها را حل می‌کند

کدخبر: 2064994

فتاحی گفت: با اجرای طرح ۵۰ میلیونی همه چیز مهیا است تا کارخانه‌های خارجی بودجه کشور را ببلعند. دو کارخانه خارجی مونتاژ را به ایران منتقل کردند و دولت هم قصد داشت با اجرای این طرح کالاهای آن‌ها را به فروش برساند

سلطان حسین فتاحی، بنیانگذار و مدیرعامل امرسان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » در واکنش به مطرح کردن فروش لوازم خارجی در کارت اعتباری 50 میلیونی بیان داشت: دولت دائم شعار حمایت از تولید داخل سرداد اما در عمل چیزی غیر از این را شاهد بودیم، یعنی در حقیقت در چنین طرحی حمایت از تولیدات خارجی مطرح شده تا حمایت از تولید ملی.

وی با بیان این مطلب که دولت اشتغال و تولید کشورهای دیگر را مورد تشویق قرار می‌دهد تا تولیدکنندگان داخلی را، تصریح کرد: دولت هدف خود را گم کرده زیرا اگر تصمیمش این بوده که رونقی به اقتصاد کشور دهد این طرح دقیقا خلاف و مغایر این هدف بوده است.

فتاحی تأکید کرد: 50 میلیون برای هر کارت بودجه کمی نیست بلکه رقم بسیار درشتی برای طرحی است که در آن فروش کالای خارجی مورد حمایت قرار می گیرد و این خلاف آن چیزی بود که از دولت انتظار می‌رفت.

مدیرعامل امرسان گفت: دولت در تصمیماتش هیچ مشورتی با ما نمی‌کند بلکه تصمیم می گیرد و سپس ابلاغ می‌کند و الان نیز دست ما به هیچ جا بند نیست تا در این رابطه اظهار نظری داشته باشیم.

وی بیان داشت: در طول یک سال اخیر که دو سه کارخانه خارجی مونتاژ خود را به کشورمان منتقل کردند دولت هم تصمیم به حمایت از تجارت گرفت و به همین دلیل نیز بحث کارت‌های اعتباری را مطرح کرد تا این کارخانه‌ها بتوانند بودجه های کارت های اعتباری را ببلعند.

این تولیدکننده لوازم خارجی تصریح کرد: به این طریق کالاهای این چند کارخانه به راحتی به فروش می رسد پس با چنین وضعیتی دولت ادعا نکند که ما در راستای حمایت از تولید ملی قدم برمی داریم.

وی ادامه داد: تولیدکننده ایرانی زیر بار این همه مشکلات و سال‌ها تحریم با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم کرد و به سختی به نفس کشیدن ادامه داد اما دولت با مطرح کردن چنین کارت اعتباری اجازه نفس کشیدن از تولیدکننده ایرانی را گرفت و شرایط را برای رشد کارخانه‌های خارجی فراهم کرد.

فتاحی گفت: در کل تمامی شرایط برای دو برند کره ای و فروش کالاهای آن‌ها در ایران مهیا شده و منِ تولیدکننده نمی‌دانم که چه کسانی در این میان سود می برند و چه دست‌های پشت پرده است که چنین تصمیماتی گرفته می‌شود.

ارسال نظر: