فلاحتی در صحن علنی مجلس:

پیوستن ایران به FATF در ادامه برجام است

کدخبر: 2065080

نماینده قائنات در مجلس با انتقاد از پذیرش یک تعهد سیاسی بالا توسط وزیر اقتصاد در حالیکه جزء اختیارات او نبوده است، گفت: پیوستن به FATF در ادامه برجام است در حالیکه غربی‌ها هنوز به تعهداتشان در توافق هسته‌ای عمل نکرده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: فرهاد فلاحتی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه پارلمان) و در جریان بررسی عضویت ایران در FATF که با حضور وزیر اقتصاد در خانه ملت انجام شد، در سخنانی اظهارداشت: ملاحظات امنیت ملی و حفظ کرامت نظام امری عقلایی است که کمترین بی‌توجهی به آن ضربات گرانی برای آینده کشور به وجود می‌آورد.

وی افزود: نگرانی دلسوزان انقلاب به خاطر دشمنی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی است، جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب علمدار مبارزه با پولشویی بوده و اقدامات فراوانی برای مبارزه با پولشویی و تروریسم انجام داده است، متاسفانه تعریف مشترکی درباره پولشویی با FATF نداریم و تا زمانی که این تعریف مشترک حاصل نشود، فرایند پیچیده‌ای پیش رو خواهیم داشت.

فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش به طرح سوالاتی از وزیر اقتصاد درباره عضویت ایران در FATF پرداخت و گفت: آیا دادن تعهد سیاسی بالا در این خصوص جزء وظایف وزیر اقتصاد بوده است؟ سناریوی درازمدت همکاری با FATF در شورای عالی امنیت ملی آیا تصویب شده است؟ پس از پذیرش عضویت ایران در FATF شاهد چه گشایش‌هایی در کشور خواهیم بود؟ پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی مشترک در ادامه برجام به نظر می‌رسد در حالیکه هنوز برجام اجرایی نشده و طرف مقابل به تعهداتش در این زمینه عمل نکرده است. بنابراین آیا ضرورت دارد ما امروز به FATF هم بپیوندیم؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه FATF مسیر انقلابی نظام را منحرف نکند امری مطلوب به نظر می‌رسد.

ارسال نظر: