فوتبالی که درآمد در آن معنا ندارد

پشت پرده انصراف تیم‌ها از جام حذفی چیست؟

کدخبر: 2065297

در حالی که قرار است دور سوم جام حذفی فوتبال ایران با حضور تیم‌های لیگ برتری استارت بخورد تیم‌های زیادی هستند که از حضور در این رقابت‌ها انصراف داده‌اند.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، در حالی که قرار است دور سوم جام حذفی فوتبال ایران با حضور تیم‌های لیگ برتری استارت بخورد تیم‌های زیادی هستند که از حضور در این رقابت‌ها انصراف داده‌اند. این اتفاق در حالی به یک موضوع عادی در فوتبال ایران تبدیل شده است که در تمام دنیا جام حذفی یک جام مقدس محسوب می‌شود چرا که تیم‌های کوچک فرصت رویارویی با تیم‌های بزرگ کشورشان را پیدا می‌کنند و این موضوع این جام را به رقابت‌های جذابی تبدیل می‌کند، رقابت‌هایی که فدراسیون فوتبال کشورهای مختلف سرمایه گذاری زیادی روی آن می‌کنند تا به بهترین شکل آن را برگزار کنند. زیبایی این جام به این است که بارها دیده شده است که تیم‌های آماتور موفق می‌شوند تیم‌های بزرگ کشورشان را شکست بدهند و همین مساله جذابیت‌های این جام را زیاد می‌کند.

با این حال در فوتبال ایران دیده می‌شود که در هر دور تعداد زیادی تیم از شرکت در این جام انصراف می‌دهند و حاضر نمی‌شوند در این رقابت‌ها شرکت کنند. در حال حاضر تیم‌هایی مثل صنعت نفت آبادان، نفت نوین، سیاه جامگان، استقلال اهواز، نیروی زمینی و چند تیم دیگر از شرکت در جام حذفی انصراف داده‌اند که با نگاهی به شرایط آنها می‌توان به آنها بابت اتخاذ این تصمیم حق داد.

چرا تیم‌های لیگ‌های پایین انصراف می‌دهند؟

تیم‌هایی که در لیگ های زیر گروه بازی می‌کنند این شانس را دارند که برای یک بار هم که شده برابر تیم‌های بزرگ فوتبال ایران بازی کنند و این اتفاق مهم را به تالار افتخارات خود ببرند اما چه می‌شود که این تیم‌ها حاضر نیستند در این رقابت مهم به میدان بروند؟ در حال حاضر چه تیم‌های لیگ یکی و چه لیگ‌های پایین تر با مشکلات عدیده مالی روبرو هستند و با سختی روزگار می‌گذرانند و به همین دلیل حاضر نیستند هزینه‌های سنگین شرکت در جام حذفی را پرداخت کنند. طبیعی است که بر خلاف سایر کشورهای صاحب فوتبال در ایران صعود به مرحله‌های بالای جام حذفی پاداش مالی برای باشگاه‌ها در پی نخواهد داشت و در این شرایط باشگاه‌ها انگیزه‌ای برای شرکت در جام حذفی ندارد مگر اینکه آنها از نظر مالی تامین باشند.

انصراف عجیب لیگ برتری‌ها

در فاصله یک روز مانده تا آغاز دور سوم بازی‌های جام حذفی 2 تیم سیاه جامگان و صنعت نفت آبادان از لیگ برتر ترجیح دادند از حضور در این رقابت‌ها کنار بکشند تا اولین شگفتی بازی‌ها پیش از شروع جام حذفی رقم بخورد. این 2 تیم کار سختی برای صعود نداشتند اما در اقدامی عجیب تصمیم گرفتند از این رقابت‌ها کنار بکشند.

دلیل این مسائله هم می‌تواند بیش از هرچیزی به مسائل مالی برگردد چرا که هم صنعت نفت آبادان و هم سیاه جامگان وضعیت مالی خوبی ندارند و ترجیح می‌دهند تمام پول خود را صرف بقا در لیگ برتر کنند. در این شرایط طبیعی است که جام حذفی از رونق بیفتد و حس رقابت در بین لیگ برتری‌ها با تیم‌های لیگ‌های پایین تر از بین می‌رود.

ارسال نظر: