معاون اول قوه قضائیه:

هما هودفر با تامین وثیقه ۵۰۰ میلیونی آزاد شد/ کشورهای نظام سلطه در آتشی که در منطقه افروخته‌اند خواهند سوخت

کدخبر: 2065388

اژه‌ای گفت: برای هما هودفر قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شد که با تامین وثیقه، وی آزاد شد؛ اگر منعی نباشد و ممنوع الخروج نباشد خروج از کشور منعی ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، میزان نوشت: حجت الاسلام محسنی اژه ای در دیدار با "حسین بن علی بن زاهر الهلالی" دادستان کل کشور عمان گفت: امیدواریم این رفت و آمدها به خصوص در حوزه حقوقی و قضایی مفید باشد.

وی ادامه داد: همانطور که استحضار دارید یک سابقه صمیمی بین عمان و ایران برقرار بوده و هست؛ این رابطه توانسته برای منافع دو کشور مفید باشد و ما بسیار امیدواریم که این روابط عمیق و صمیمی که در حوزه های سیاسی قضایی و جود دارد نه تنها برای دو کشور بلکه برای بسیاری از مسایل منطقه ای و بین المللی مفید باشد و نقش ایفا کند.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه بیان کرد:نقش قوه قضاییه در همه کشورها حتی در موضوعات غیرقضایی میتواند در این عرصه ها پررنگ باشد.

وی اظهارامیدواری کرد که بتوانیم در تبادل تجربیات نقش ایفا کنیم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای همچنین گفت: یکی از گرفتاری هایی که دنیای امروز با آن روبروست آتشی است که نظام سلطه ایجاد کرده و از جمله کشورهای اسلامی دچار این آتش شدند.

وی افزود: متاسفانه اقدامات تروریستی در یمن، سوریه، لیبی ،افغانستان و عراق صورت گرفته است. آنها آتشی که افروختند دامن خودشان را گرفته و در این آتش خواهند سوخت.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به استفاده ابزاری استکبار از حقوق بشر گفت: اینها موضوعاتی است که در جهان امروز باید مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در حاشیه دیدار با دادستان کل کشور عمان در جمع خبرنگاران گفت: مساله تروریسم و مواد مخدر از موضوعاتی است که جهان به آن گرفتار است.جنگی که نظام سلطه راه انداخته جرم بین المللی و بزرگی است.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: چه کسی به آنها اسلحه های پیشرفته و امکانات می دهد اینها جنایت است باید همه کشورها و کشورهایی که گرفتارند راهکار بین المللی بیابند که در این جلسه این مساله را طرح موضوع کردم که دستگاه قضایی برای تعقیب این جرم چه باید بکند.

وی اضافه کرد: امروز آمریکا و کشورهای غربی از حقوق بشر استفاده ابزاری می کنند و در عمل دوگانه برخورد می کنند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: جمهوری اسلامی ایران و عمان روابط دیرینه و صمیمی دارند که تبعا مقامات ایران و عمان در رفت و آمدند که در شرایط کنونی این روابط در مسایل دو کشور منطقه و حتی فرامنطقه می تواند تاثیرگذار باشد.

وی در ارتباط با پرونده هما هودفر نیز گفت:خروج وی ربطی به این سفر و دیدار نداشته است. تحقیقات پرونده کامل شد و دادگاه انجام شد. و قرار وثیقه ۱۵۰میلیونی صادر شد که بعد این قرار وثیقه به ۵۰۰ میلیون تشدید شد اما تهیه وثیقه ۵۰۰میلیونی زمان برد. در نهایت وثیقه تامین شد و وی آزاد شد. اگر منعی نباشد و ممنوع الخروج نباشد خروج از کشور منعی ندارد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در ادامه گفت: اطلاعی ندارم که وی ممنوع الخروج بودند یا خیر و طبیعتا وقتی قراروثیقه صادر می‌شود یک سری محدودیت‌ها برداشته می شود.

ارسال نظر: