کره‌جنوبی خواستار اقدام بین‌المللی علیه کره‌شمالی شد

کدخبر: 2065444

نماینده کره جنوبی در کنفرانس بین‌المللی آژانس انرژی اتمی در "وین" از همه خواست فشار و تحریم را علیه کره شمالی بیشتر کنند تا این کشور برنامه اتمی خود را کاملا کنار بگذارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «کیم هونگ-کیون» فرستاده ارشد هسته‌ای کره جنوبی در کنفرانس عمومی آژانس انرژی اتمی در وین از جامعه جهانی خواست پیامی قاطع برای خلع سلاح اتمی کره شمالی به این کشور ارسال کنند.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، کیم هونگ-کیون وی که فرستاده ویژه برای صلح و امنیت در شبه‌جزیره کره است از سوی وزارت خارجه کره جنوبی در کنفرانس اتمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شرکت کرد و خواستار پیغام صریح سازمان ملل برای خلع سلاح اتمی کره شمالی شد و گفت پیونگ‌یانگ باید تمامی فعالیت‌های خود در حیطه سلاح اتمی و برنامه کنونی هسته‌ای خود را کاملا کنار بگذارد.

نماینده ویژه کره جنوبی در کنفرانس آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود اگر اکنون جاه‌طلبی کره شمالی در موضوع هسته‌ای متوقف نشود، فردا پشیمانی حاصل خواهد شد.

نماینده کره جنوبی نسبت به فعالیت‌های ادامه‌دار کره شمالی در زمینه موشکی و هسته‌ای ابراز نگرانی کرد و گفت باید با تحریم‌های سنگین‌تر و فشار بر کره شمالی این کشور را خلع سلاح اتمی کرد.

از ابتدای سال جاری میلادی کره شمالی چندین آزمایش موشکی و اتمی انجام داده و بارها تهدید کرده است که در صورت اقدامات تحریک‌آمیز از سوی آمریکا، متحد کره جنوبی، شهرهای آمریکا را با موشک‌های خود به خاکستر تبدیل می‌کند.

ارسال نظر: