علی اکبر صالحی:

هر کسی رئیس‌‌جمهور آمریکا شود واقعیات را درباره برجام خواهد پذیرفت

کدخبر: 2065452

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضع مخالف نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در قبال برجام گفت که هر کسی رئیس‌جمهور این کشور شود، مجبور خواهد شد با واقعیات کنار بیاید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در اظهارنظری درباره موضع مخالف نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در قبال برجام گفت که هر کسی رئیس‌جمهور این کشور شود، مجبور خواهد شد با واقعیات کنار بیاید.

علی اکبر صالحی که برای حضور در شصتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین رفته، امروز چهارشنبه در یک میزگرد در پایتخت اتریش، اظهاراتی درباره تاثیر انتخاب رئیس‌جمهور آینده آمریکا بر برجام مطرح کرد.

اظهارنظر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این خصوص در حالی صورت گرفته که دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بارها ضمن مخالفت با برجام، آن را بدترین توافق خوانده است.

به گزارش رویترز، صالحی گفت: «من فکر می‌کنم هر کسی رئیس‌جمهور آمریکا شود، مجبور خواهد بود بر اساس واقعیات میدانی عمل کند».

این مقام ارشد ایرانی با اشاره به نقطه نظرات نامزدها در دوران مبارزات انتخاباتی آمریکا تصریح کرد: «شما می‌توانید از بسیایر از الفاظ و شعارها استفاده کنید اما در نهایت، واقعیات شما را محدود و محصور خود خواهند کرد».

صالحی در وین همچنین تاکید کرده است که در برجام مکانیسم‌های لازم درباره عمل طرفین توافق به تعهداتشان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: «من فکر نمی‌کنم که تهدید جدی(با انتخاب ترامپ) متوجه توافق هسته‌ای شود. شاید دچار نوساناتی شود و شاید در برخی چیزها تاخیر شود اما به طور جدی منحرف نخواهد شد».

ارسال نظر: