خبرگزاری "رویترز":

موشک‌های "گراد" در حلب به دست تروریست‌ها رسید

کدخبر: 2065471

ارتش سوریه امروز در "حلب" حملات گسترده‌ای به مواضع تروریست‌ها داشت، هر چند که برخی از منابع خبری اعلام کردند که موشک‌های "گراد" در این استان به دست تروریست‌ها رسیده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: خبرگزاری رویترز امروز چهارشنبه به نقل از معارضان سوری اعلام کرد که تروریستها در حلب به موشکهای گراد دست یافته اند.

سرهنگ «فارس البیوش» که از سرکرده های معارضان است اعلام کرد که کشورهای خارجی موشکهای سطح به سطح گراد در اختیار آنان قرار داده‌اند؛ موشکهایی که تا کنون مانند آن را در اختیار نداشته‌اند.

به گفته البیوش، تروریستها مقادیر زیادی از موشک اندازها گراد دریافت کرده‌اند که برد آن به 22 و 40 کیلومتر می‌رسد و در جنگهای حلب و منطقه ساحلی سوریه استفاده خواهد شد.

برخی از مسئولان معارضان اعلام کردند که نیروهای دولتی سوریه امروز چند جبهه را در برابر تروریستها آغاز کرده و قصد دارد این شهر را آزاد کند.

یکی از مسئولان ارشد تروریستها اعلام کرد که ظاهرا ارتش سوریه در حال آماده شدن است تا حملات زمینی خود را افزایش دهد.

رویترز در اواخر ماه بهمن سال گذشته به نقل از سران گروه‌های معارض سوری گزارش داد که این گروه‌ها موشک‌های زمین به زمین «گراد» دریافت کرده‌اند(جزئیات بیشتر).

به گفته این خبرگزاری، این موشک‌ها که از سوی «حامیان خارجی» گروه‌های معارض به آن‌ها تحویل داده شده، برای مقابله با ارتش سوریه در حلب به کار گرفته می‌شود.

وبگاه خبری «قاسیون» که وابسته به معارضان است روز گذشته خبر داد که گروه موسوم به «ارتش آزاد ادلب» با انتشار ویدئویی، صحنه حمله به مواضع ارتش سوریه در اردوگاه «حندرات» واقع در شمال حلب را به تصویر کشده است.

به گزارش این وبگاه، این صحنه ویدئو نشان میدهد که معارضان در برهه اخیر به موشکهای جدید گراد مجهز شده اند و آنان این موشکها را تجهیز می‌کنند تا مواضع نیروهای مقاومت را هدف قرار دهند.

در این ویدئو همچنین نشان داده می‌شود که تروریستها با بیش از 40 موشک گراد با برد متوسط مواضع نیروهای سوری را هدف قرار می‌دهند

ارسال نظر: