جان کری:

مذاکره با روسیه در آستانه تعلیق است/ به دنبال "گزینه‌های جایگزین" هستیم

کدخبر: 2065612

وزیر خارجه آمریکا هشدار داد که مذاکرات با روسیه در مورد اجرای آتش بس در سوریه در آستانه تعلیق قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین » به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری در نشستی در واشنگتن پایتخت ایالات متحده گفت: ما در آستانه تعلیق مذاکرات هستیم، چرا که وقتی بمباران انجام می‌شود، نامعقول است که بنشینیم و برای حل مسائل بخواهیم تلاش کنیم .

وزیر خارجه آمریکا در ادامه هشدار داد: در لحظاتی قرار داریم که می‌خواهیم گزینه‌های جایگزین دیگری را اتخاذ کنیم .

آمریکا که از معارضان سوری حمایت می‌کند، مدعیست روسیه از نفوذ خود بر دمشق برای توقف درگیری‌ها، به ویژه در حلب، استفاده نمی‌کند و عملا مانع اجرای موفقیت‌آمیز آتش بس موقت اخیر شده‌اند .

پس از پایان آتش بس یک هفته‌ای در حلب با هدف ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه، که به دنبال توافق آمریکا و روسیه حاصل شد، مسکو و دمشق حملات هوایی خود برای بازپس‌گیری بخش شرقی حلب را از هفته گذشته تشدید کردند .

تا پیش از آغاز جنگ داخلی در سوریه در اوایل سال ۲۰۱۱ میلادی، شهر حلب پرجمعیت‌ترین شهر آن کشور بود و در طول این مدت بین نیروهای دولتی و گروه‌های مخالف بشار اسد، رئیس دولت حاکم بر دمشق، تقسیم شده است .

چرا که کارشناسان معتقدند بازپس‌گیری کل شهر حلب بزرگترین پیروزی دمشق علیه مخالفان خود در پنج و سال نیم گذشته خواهد بود و می‌تواند ورق را به نفع بشار اسد، در بحرانی که بسیاری معتقدند راه حل نظامی ندارد، برگرداند .

ارسال نظر: