حماس: حضور عباس در مراسم دفن "پرز" ننگی برای فلسطین است/ فتح توجیه کرد

کدخبر: 2065814

جنبش حماس، مشارکت محمود عباس در مراسم تشییع جنازه رئیس سابق رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آن را ننگ و ذلتی برای فلسطین دانست.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل ازپایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس فلسطین گفت: مشارکت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تشییع جنازه شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی لکه ننگ و خوار شمردن خون فلسطینی‌هاست .

جنبش حماس اخیرا مرگ پرز را پایان مرحله‌ای در تاریخ اشغالگری اسرائیل دانست و اعلام کرد که فلسطینی‌ها از مرگ پرز خوشحال هستند .

همزمان ده‌ها تن در غزه نیز به دعوت حماس تظاهراتی را برگزار کرده و تصاویر پرز را به آتش کشیدند. آن‌ها مشارکت عباس در مراسم تشییع جنازه پرز را محکوم کردند .

در مقابل جنبش فتح از مشارکت عباس در مراسم تشییع جنازه پرز دفاع کرد و مدعی شد که این اقدام "بخشی از مسئولیت‌های وی به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بوده است ."

در بیانیه فتح آمده است: هدف از مشارکت عباس بستن راه به روی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای اجرای طرحش علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و تلاش‌هایش برای قانع کردن جهان به اینکه ما تنها دنبال خشونت هستیم، است .

نتانیاهو از عباس به خاطر شرکت در مراسم تشییع جنازه پرز قدردانی کرد

منبع: ایسنا.

ارسال نظر: