رد پای دلالی در خارجی‌های پرسپولیس؟

۴ بازیکن کمتر از ۱۰۰ دقیقه بازی و هزینه ۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومانی برای سرخ‌پوشان

کدخبر: 2065980

در روزهای که وزیر ورزش و جوانان انتقادهای تندی به بهرام افشارزاده بابت عقد قراردادهای گران قیمت بازیکنان استقلال انجام داده است نگاهی به بازیکنان خارجی تیم فوتبال پرسپولیس ضروری به نظر می‌رسد.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، در روزهای که وزیر ورزش و جوانان انتقادهای تندی به بهرام افشارزاده بابت عقد قراردادهای گران قیمت بازیکنان استقلال انجام داده است نگاهی به بازیکنان خارجی تیم فوتبال پرسپولیس ضروری به نظر می‌رسد، بازیکنانی که با هزینه‌های سرسام آورد به جمع قرمزهای تهرانی اضافه شدند ولی نتوانسته‌اند کیفیت بالایی را از خود نشان بدهند.

معمولا حضور بازیکنان خارجی وقتی در یک تیم ضرورت پیدا می‌کند که آن بازیکنان سطح بالاتری از بازیکنان داخلی داشته باشند و بتوانند در بازی‌های حساس تیمشان را نجات بدهند. اما در پرسپولیس اتفاقی افتاده است که اصلا خوشایند هواداران این تیم نبوده است. پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات با 3 بازیکن از بلوک شرق اروپا با نام‌های یانسکی، رادوشویچ و پرمیوف قرارداد امضا کرد و به عنوان سهمیه آسیایی هم گولچ استرالیایی با پرسپولیس قرارداد امضا کرد اما این بازیکنان در اندک فرصت بازی که پیدا کردند نشان دادند که هرگز کیفیت حضور در این تیم بزرگ را ندارند و حالا بیش از هر وقت دیگری شایعه دست داشتن دلال‌ها در انتقال این بازیکنان مطرح شده است.

گولچ در فصل نقل و انتقالات با قیمت 660 میلیون تومان با پرسپولیس قرارداد امضا کرد اما در مدت حضورش در تمرینات پرسپولیس با اعلام اینکه مصدوم است کمتر فرصت بازی کردن پیدا کرد و حالا بعد از تعطیل شدن بازی‌های لیگ به کشورش سفر کرده و چون پولش را نگرفته حاضر نیست به ایران برگردد و قصد دارد به فیفا شکایت کند. با اتفاق‌هایی که بین پرسپولیس و این بازیکن افتاده است جدایی این بازیکن از جمع قرمزها قطعی به نظر می‌رسد.

بعد از آن نوبت می رسد به رادوشویچ، دروازه‌بانی که قرار بود به عنوان ذخیره علیرضا بیرانوند در پرسپولیس حضور داشته باشد، 360 میلیون از پرسپولیس دریافت کرد ولی در بازی با قشقایی شیراز نشان داد که هرگز دروازه‌بانی با کلاس بالا نیست. این دروازه‌بان در ضربات پنالتی آنقدر بد عمل کرد که حتی یک بار هم نتوانست جهت ضربه مهاجمان حریف را تشخیص بدهد. این موضوع نشان می‌دهد که برانکو در انتخاب دروازه‌بان دوم تیمش هم بدسلیقگی کرده است چراکه او می‌توانست به جای او یک دروازه‌بان جوان داخلی جذب کند و به نوعی یک دروازه‌بان با کیفیت به فوتبال ایران معرفی کند.

اما پولی یانسکی و پرمیوف بی تردید عجیب‌ترین بازیکنان خارجی تاریخ پرسپولیس هستند، بازیکنانی که به ترتیب با دریافت 900 و 840 میلیون تومان با پرسپولیس قرارداد امضا کردند اما در این فصل کمتر فرصت بازی کردن پیدا کرند و البته از شرایط بدنی آنها کاملا پیدا است که مدت‌ها است که از شرایط بازی کردن به دور است. پرمیوف در بازی با قشقایی شیراز به میدان رفت و تک گل پرسپولیس را هم به ثمر رساند اما در عمل در روند بازی هرگز نتوانست بازیکن مهمی باشد. او در دربی هم در دقیقه 91 روی جایگیری اشتباه باعث شد گل سالم پرسپولیس آفساید اعلام شود تا انتقادها به این بازیکن به اوج خود برسد.

جالب است که بدانید بازیکنان خارجی در مجموع 7 بازی که از لیگ برتر می‌گذرد، در مجموع کمتر از 100 دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده اند و البته در مجموع 2 میلیارد و 760 میلیون تومان روی دست پرسپولیس خرج گذاشته‌اند. طبیعی است که در این شرایط محمود گودرزی باید به قرارداد شائبه برانگیز بازیکنان پرسپولیس ورود کند و مشخص شود چه کسانی در عقد قرارداد این بازیکنان بی‌کیفیت نقش داشته‌اند.

ارسال نظر: