بهره‌گیری از نیروی کار ایرانی در مرکز نوآوری‌های کاربردی کامویوا

کدخبر: 2066372

نخستین مرکز نوآوری‌های کاربردی (Center Of excellence) شرکت هندی Comviva در منطقه خاورمیانه به منظور تمرکز بر ایجاد و ارایه راهکارهای تلفن همراه در خاورمیانه و ایجاد فرصت‌های بومی اشتغال در تهران افتتاح شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، این مرکز در نخستین گام، همکاری خود را با دومین اپراتور تلفن همراه ایران (ایرانسل) و با هدف توسعه آخرین فناوری‌های حوزه مخابرات و بانکداری برای بازار ایران آغاز کرده است.

در مراسم افتتاح مرکز نوآوری‌های کاربردی (CoE) شرکت کامویوا در تهران، Kaustubh Kashyap مدیر ارشد خاورمیانه و شمال آفریقای این شرکت، ضمن ابراز خرسندی از 8 سال سابقه همکاری این شرکت با ایرانسل در پروژه‌های متعدد، توسعه فناوری‌های موردنیاز برای زندگی دیجیتال در حوزه ارتباطات و بانکداری را از جمله اهداف مورد انتظار مدیران دو شرکت کامویوا و ایرانسل دانست.

کاستوب گفت: همانطور که می‌دانید سرعت تحولات فناوری در دنیای دیجیتال بسیار بالاست و حضور گجت‌های هوشمند هر روز در زندگی افراد پررنگتر می‌شود. ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور دیتا و پرچمدار زندگی دیجیتال در ایران نیازمند شناخت دقیق نیازمندی‌های بازار و واکنش سریع برای برآورده کردن نیازمندی‌های کاربران است و ما در مرکز خلاقیت‌های کاربردی به دنبال ایجاد این مزیت رقابتی هستیم.

این مرکز در بدو راه‌اندازی در سه محور راهکارهای پرداخت از طریق تلفن همراه، مدیریت ارزشمندی مشتریان و توسعه نرم‌افزارها و راهکارهای کاربردی تلفن همراه فعالیت خود را آغاز کرده و قرار است در آینده، پس از نیازسنجی از بازار دیجیتال فعالیت‌های خود را گسترش خواهد داد.

به گفته مدیر ارشد خاورمیانه و شمال آفریقای کامویوا، راه‌حل‌های مدیریت ارزش Customer value management با تمرکز بر روی نیازمندی‌های مشترکین با استفاده از هوش تجاری و بررسی سابقه مشترکین و الگوی مصرف آنها قابلیت ارائه پیشنهاد بسته‌های بلا درنگ محتوایی برای هر مشترک را ایجاد خواهد نمود که باعث افزایش درآمد اپراتور خواهد شد.

توسعه هر چه بیشتر برنامه کاربردی "ایرانسل من" هم که از مرز یک میلیون دانلود مشترکان ایرانسل عبور کرده است، برای تسهیل ارتباط بین مشترکین و ایرانسل و افزایش خدمات قابل ارائه روی این بستر، دومین محور فعالیت‌های مرکز تعالی کامویوا در تهران است.

شرکت کامویوا ضمن برخورداری از تجربه سرویس‌دهی به بیش از هفتاد اپراتور موبایل برتر به عنوان یک شرکت بین‌المللی پیشرو در عرصه ارائه خدمات و راهکارهای بانکی مبتنی بر تلفن همراه به شمار می‌رود و در نظر دارد تا با مشارکت اپراتورهای موبایل و بانک‌های ایرانی به ارائه این خدمات بپردازد.

Manoranjan Mohapatra مدیرکل اجرایی این شرکت در این مورد گفت: با وجود چالش‌های متعددی که قوانین حاکمیتی ایران در این زمینه بر سر راه ارائه این خدمات قرار داده است، اطمینان دارم با همکاری ایرانسل و بانک‌های ایرانی و همچنین تجربه وسیع ما در کشورهایی با وضعیت مشابه قوانین ایران، قادر به جلب اعتماد نهادهای قانون گذار و ارائه آخرین سرویس‌های پیشرفته در این زمینه به مردم ایران خواهیم بود.

وی افزود: بعد از برداشته شدن تحریم‌ها انتظار می‌رود بازار دیجیتالی ایران رشد بالایی داشته باشد و راه اندازی این مرکز در تهران این امکان را به ما می‌دهد تا ضمن اطمینان از انتقال فناوری به ایران از نیروهای با استعداد ایرانی برای توسعه اهداف و برنامه‌های کلان خود استفاده کنیم ضمن اینکه، این حضور مستقیم می‌تواند برای ما در مقایسه با سایر رقبا یک مزیت مهم محسوب شود.

Srinivas Rao معاون فناوری اطلاعات ایرانسل که به نمایندگی از طرف مهندس دزفولی مدیرعامل شرکت ایرانسل در مراسم افتتاح این دفتر حضور داشت، ضمن مثبت ارزیابی کردن همکاری مشترک ایرانسل با شرکت کامویوا در 8 سال گذشته گفت:برای ارائه خدمات بیشتر به مشترکان ایرانسل و ارتقای کیفیت این خدمات تلاش می‌کنیم و با افتتاح این مرکز سعی داریم تا سهم بزرگتری در انتقال ایران به عصر دیجیتال داشته باشیم. بازار ایران پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد و ایرانسل توانسته اعتماد شرکت‌های بزرگ خارجی مانند کامویوا را جلب کرده و حضور آنها در بازار ایران را میسر کند تا شرایط بهتری برای صنعت مخابرات ایران ایجاد شود. یکی از بزرگترین دستاوردهای راه‌اندازی این دفتر انتقال دانش و تکنولوژی به ایران خواهد بود و ایرانسل در برقراری این پل ارتباطی برای صنایع دیجیتال نقش کلیدی ایفا خواهد کرد. در پایان این مراسم مدیر کل اجرایی شرکت کامویوا به سوالات خبرنگاران حاضر پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت دفتر تهران با دفاتر این شرکت در سایر کشورهای گفت: شرکت ما در بیش از 20 کشور دفتر فرش محصولات و خدمات در سراسر دنیا دارد و در کشورهایی چون عمان، امارات متحده عربی، عراق و کویت با همکاری اپراتورهای منطقه خدمات ارائه می‌کند تمامی این دفاتر برای عرضه محصولات و ارائه خدمات شرکت بوده‌اند و ماهیت آنها با مرکز نوآوری‌های کاربردی در ایران متفاوت است.

مائو افزود: فعالیت دفاتر دیگر شرکت کامویوا در کشورهای منطقه برای مدیریت بازار، فروش و خدمات است اما دفتر تهران برای یافتن ایده‌های نو و پژوهش و تحقیق در بازار ایران و خاورمیانه ایجاد شده است. همچنان که با همکاری شرکت ایرانسل در این 8 سال توانستیم چند محصول و ایده نو را روانه بازار ایران کنیم و ما این مرکز را فرصتی برای ایده‌پردازی و حضور پرتوان همراه با سایرمشتریان و شرکای تحاری می‌دانیم.

یکی از خبرنگاران حاضر در پرسشی به نقش متخصصان ایرانی در این مرکز پرداخت. مائو در این خصوص گفت: نیروهای متخصص ایرانی از دانش و خلاقیت بالایی برخوردار هستند و منابع انسانی و استعداد مهندسان ایرانی نسبت به سایر کشورهای منطقه در سطح بالاتری قرار دارد بر همین اساس میتوانیم با همکاری متخصصان ایرانی محصولات و خدمات نوینی را روانه بازار کنیم. در حال حاضر تخصص‌هایی مانند مهندسی نرم افزار، مخابرات و تکنولوژی، مدیریت پروژه و تست نرم افزار از عمده‌ترین تخصص‌هایی است که برای دفتر نوآوری‌های کاربردی نیاز داریم که صد در صد از منابع انسانی ایرانی تامین خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد حجم بازار ایران گفت: در حال حاضر تخمین دقیقی از بازار ایران نداریم اما بررسی‌های انجام گرفته نشانگر ظرفیت 500 میلبون دلاری بازار دارد و ما سعی داریم تا 10 الی 15 درصد از بازار را از آن خود نماییم.

با توجه به اینکه در ایران سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل عمده بازار صنعت مخابراتی کشور را در اختیار دارند این سوال مطرح می شود که دفتر تعالی تنها با اپراتور MTN ایرانسل همکاری خواهد کرد یا اپراتورهای دیگر نیز می‌توانند از راهکار و ایده‌های نوین دفتر تعالی استفاده کنند.

مائو در این مورد گفت: با توجه به همکاری استراتژیک پیشین با ایرانسل، این مرکز با هدف افزایش سطح همکاری نه تنها با ایرانسل بلکه با سایر اپراتورهای مخابراتی و بیش از 50 بانک در ایران با توجه به فرصتهای تجاری متعدد برای همه شرکای تجاری راه اندازی شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد که در تجارت جهانی امروز و به خصوص در حوزه فناوری هیچ رقیب دائمی به مفهوم سنتی رقابت وجود ندارد همچنان که هیچ شریک دائمی به مفهوم سنتی آن وجود نخواهد داشت. ما در بعضی زمینه ها با برخی شرکت‌ها رقابت و در بعضی زمینه های دیگر با همان شرکت همکاری می کنیم. به عنوان مثال با شرکت اریکسون در زمینه سیستم‌های Messaging همکاری نزدیکی داریم اما در زمینه Mobile wallet با هم رقابت می‌کنیم. هدف اصلی همه ما توسعه سریع در بازار ایران و حرکت به سمت جلو است.

ارسال نظر: