رحمانی فضلی با "الهام علی‌اف" دیدار کرد

کدخبر: 2066438

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در نخستین روز سفر خود به باکو با "الهام علی‌اف"، رئیس‌جمهور آذربایجان دیدار کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه، در نخستین روز سفر خود به باکو با الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

رحمانی‌فضلی همکاری‌های ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه‌های مختلف، شامل مبارزه با مواد مخدر، تروریسم، جرایم سایبری و فضای مجازی و نیز مبارزه با تروریسم تکفیری را مورد تاکید قرار داد.

وزیر کشور ایران همچنین سند همکاری امضا شده میان ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه حوادث غیر مترقبه و تجربیات زیادی که ایران در این حوزه دارد مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت گسترش همکاری‌های دو کشور در این راستا تاکید کرد.

الهام علی‌اف نیز در این دیدار با اشاره به وجود روابط خوب میان روسای جمهوری دو کشور و با تایید نظرات وزیر کشور ایران گفت: خطر تروریسم از بیرون منطقه به ما تحمیل شده و کشورهای منطقه باید با همکاری و اتحاد با یک دیگر با این خطر مقابله کنند.

رئیس‌جمهوری آذربایجان از پیشرفت همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله میان استانهای دو کشور تقدیر و آمادگی جمهوری آذربایجان برای ارتقای هر چه بیشتر این همکاری را اعلام کرد.

وی با اشاره به همکا­ری‌های اقتصادی دو کشور به اهمیت تکمیل دالان حمل و نقل شمال - جنوب و نقش اتصال راه آهن دو کشور برای افزایش ظرفیت‌های ترانزیتی در منطقه تاکید کرد .

رحمانی‌فضلی وزیر کشور ایران امروز (دوشنبه) برای دیدار دو روزه وارد جمهوری آذربایجان شد و قرار است در این سفر همچنین با رامیل اوسوب اف همتای آذربایجانی و کمال الدین حیدر اف وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان دیدار کند.

ارسال نظر: