سینما در هفته‌ای که گذشت؛

تکذیب نمایش "رستاخیز" برای رهبری/ اکران سه فیلم برای عاشورا و تاسوعا/ "بوف کور" جلوی دوربین می‌رود

کدخبر: 2067062

سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از چرایی عدم نمایش امام در فیلم "ایستاده در غبار" تا حضور دوباره یغما گلرویی در سینما!

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از چرایی عدم نمایش امام در فیلم "ایستاده در غبار" تا حضور دوباره یغما گلرویی در سینما!

اطلاع داریم رهبر انقلاب «رستاخیز» را مشاهده نکرده‌اند

حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون مواردی که این روزها در رسانه‌ها مبنی بر این که رهبر معظم انقلاب فیلم رستاخیر را دیده اند، اظهار داشت: تا جایی که ما اطلاع داریم رهبر انقلاب فیلم را مشاهده نکرده‌اند .

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس اطلاعی که ما از دفتر ایشان داریم مطلعیم معظم له که فیلم رستاخیز را مشاهده نکرده‌اند .

بر اساس این گزارش روز گذشته حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی گفته بود: این فیلم سینمایی محرم اکران نمی‌شود بنای ما بر این است که موانع اکران در ابتدا رفع شود، البته منظورم از موانع اکران فقط بحث در نشان دادن یا نشان ندادن چهره حضرت ابوالفضل (ع) نیست. در درجه اول ما باید با کارگردان و تهیه‌کننده سرمایه‌گذاران این اثر سینمایی به توافق برسیم و هنوز به آن توافق اولیه که به اکران «رستاخیز» کمک می‌کند‌، نرسیدیم .

وی در ادامه افزود: اگر توافق اولیه به دست بیاید، در مرحله بعد در ارتباط با چگونگی اکران «رستاخیز» صحبت می‌کنیم در واقع مشکل اصلی ما چهره نیست. این فیلم تعلیق شده است صاحبان فیلم معتقدند که باید قبل از اکران برخی از مسائلی که مربوط به این مسئله است حل شود در نتیجه در مورد پله اول هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم .

علی جنتی وزیر ارشاد نیز در واکنش به اکران رستاخیز در چند استان عنوان کرد: اکران این فیلم بلامانع است. اخیرا اعلام کردیم به هر صورت می‌خواهید اکران کنید و اشکالی ندارد .

امکان نمایش سه فیلم در روزهای تاسوعا و عاشورا در سینماها

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره تعطیلی سالن های سینما گفت: روز دوشنبه 19 مهرماه ساعت 17 همزمان با سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین (ع) سینماهای سراسر کشور تعطیل می شود و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی سینماها به صورت کامل تعطیل خواهد بود .

وی ادامه داد: پنج شنبه 22 مهرماه فعالیت سالن ها در اختیار مدیران سالن ها خواهد بود و روز جمعه نیز سالن های سینما به دلیل شهادت امام زین العابدین (ع) تعطیل است .

سخنگوی شورای صنفی نمایش تأکید کرد: براساس مضمون و محتوای سه فیلم «کربلا جغرافیای تاریخ»، «هیهات» و «اروند» این سه فیلم می تواند با هماهنگی وزارت ارشاد در سالن های سینما در روزهای تعطیل به نمایش درآید .

چرایی عدم نمایش امام در "ایستاده در غبار" معلوم شد

دهمین جلسه از سلسله نشست‌های نقد و بررسی آثار حاضر در بخش مسابقه ایران چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت ویژه فیلم «ایستاده در غبار» با حضور حبیب والی نژاد تهیه کننده؛ محمدحسین مهدویان کارگردان؛ محمدرضا باقری منتقد و هادی حجازی فر بازیگر فیلم در پردیس ملت برگزار شد .

در ابتدای این نشست محمدحسین مهدویان با بیان اینکه پیش از تولید این فیلم شناخت زیادی از احمد متوسلیان نداشتم، گفت: بعد از شناخت از وی نیز چندان برایم خاص نبود، ولی بعد از پژوهشی که درباره متوسلیان انجام دادم، شخصیت وی برایم جذاب شد و فکر می کردم فیلمی که درباره ایشان ساخته شود، جذاب خواهد بود .

کارگردان «ایستاده در غبار» در ادامه اظهار داشت: قطعا در ساخت هر فیلمی چند استراتژی برای نوع روایت وجود دارد و ما در این فیلم تنها می خواستیم شخصیت متوسلیان را بدون اینکه تحلیلی داشته باشیم، بیان کنیم. در حقیقت وقتی قرار است فیلمی ساخته شود بر اساس مستندات شکل می گیرد نه تحلیل و به نیت های درونی افراد توجه نمی شود .

وی افزود: در حالی که در ساخت اینگونه آثار دو نوع روایت داریم، اولین روایت این است که تنها رویدادها را به تصویر بکشیم و دوم آنکه خودمان نیز از رویدادها و تصمیمات افراد تحلیل داشته و آن را در فیلم لحاظ کنیم .

وی با بیان اینکه جامعه ما تحلیل زده است، تصریح کرد: یکی از دلایلی که مخاطبان فیلم های دفاع مقدسی را دوست ندارند، به خاطر این است که در آنها درباره شخصیت های بزرگ جنگ تحلیل وجود دارد و مخاطب این امر را دوست ندارد؛ از این رو سعی کردم در فیلمم تحلیل نداشته باشم، البته همین مسئله باعث ایجاد فضاهای خالی در فیلم شده که معتقدم این فضاها متعلق به مخاطب است .

کارگردان «ایستاده در غبار» گفت: یکی از ایراداتی که به این فیلم گرفته می شود این است که چرا در فیلمم امام را نشان نداده ام، در حالی که وقتی متوسلیان به زندان های ساواک، پادگان ارتش، دانشگاه و جنگ می رود، امام در این مکان‌ها حضور ندارند و به همین دلیل نمی توانستم آن را به تصویر بکشم، قطعا چنین نگاهی، نگاه حاکمیتی است و اگر نگاه عقیدتی بود باید درباره عدم به تصویر کشیدن پیامبر و امام حسین (ع) نیز سوال می شد؛ البته هم امام حسین (ع) در فیلم به تصویر کشیده شده و هم امام خمینی ( ره)؛ چرا که رزمندگان ما راز امام حسین (ع) آموخته و سربازان امام خمینی ) ه) بودند .

کارگردان «ایستاده در غبار» افزود: دیگر متوسلیان برای ما فرد بااهمیتی است و پیگیری سرنوشت وی باید به یک مطالبه اجتماعی تبدیل شود همانگونه که تا حدودی نیز این اتفاق افتاده است .

پوران درخشنده «زیر سقف دودی» را با موضوع طلاق عاطفی کلید می‌زند

فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی پوران درخشنده که به موضوع طلاق عاطفی میان زوج ها می‌پردازد بعدازظهر امروز شنبه 10 مهر ماه با بازی مریلا زارعی و فرهاد اصلانی، با مدیریت فیلمبرداری مسعود سلامی در مکانی واقع در منطقه الهیه تهران کلید می‌خورد .

در پروژه سینمایی «زیر سقف دودی» مریلا زارعی، فرهاد اصلانی، نیکی کریمی و ... به ایفای نقش می‌پردارند .

تعدادی از عوامل فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: پوران درخشنده، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: جلیل شعبانی، طراح گریم: ایمان امیدواری، طراح صحنه: حجت اشتری، طراح دکور: گلناز گلشن، صدابردار: عباس رستگارپور، دستیاران کارگردان: علی جودی و لیلا درخشنده، مدیر تولید: عباس درخشنده، عکاس: بابک برزویه، مدیر تبلیغات: پیام ایرایی و مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی .

فیلم دفاع مقدسی «صدای منو می شنوید؟!» هفته آینده کلید می‌خورد

فیلم سینمایی «صدای منو می‌شنوید؟!» به نویسندگی و کارگردانی صادق پروین آشتیانی به‌تازگی وارد مرحله پیش تولید شده است و پیش بینی می‌شود هفته آینده مقابل دوربین برود.فیلم‌برداری در تهران و چند شهر دیگر انجام می‌شود و گروه این روزها علاوه بر مذاکره با عوامل پشت دوربین، مشغول انتخاب لوکیشن ها هستند .

پرویز پور حسینی، مژگان بیات، حسن عباسی، سعید داخ، عطا سلمانیان، احمد نیک پور، مرتضی ایمانی، حمید مرادی، پیمان ادیبان کیا بازیگرانی هستند که تاکنون حضورشان در این فیلم قطعی شده است و انتخاب سایر بازیگران ادامه دارد .

» صدای منو می‌شنوید؟!» اولین ساخته سینمایی پروین آشتیانی محسوب می‌شود که پیش از این در تلویزیون ساخت چندین مجموعه و تله فیلم را بر عهده داشته است .

در خلاصه داستان این فیلم با مضمون دفاع مقدس آمده: حالا بعد چند سال پسرم برگشته… ایناهاش… این کلید رو به جاش به من دادن می گن بیا، خوشحال باش… پسرت او مده… کلیدی که مالیه دره … یه دری که گم شده تو این شهر لعنتی… حالا من در به در، کوچه به کوچه دنبال یه درم که به هم به گه این دو تا تیکه است خون و این کلید زنگ زده پسر مه یا نیست ….

حسن عباسی و حسن کلامی تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی را برعهده‌گرفته اند و سایر عواملی که تاکنون حضورشان در پروژه قطعی شده عبارتند از: مجری طرح: هادی اکبر خواه، مدیر فیلم‌برداری: سعید بختیاری، مدیر صدابرداری: هادی افشار، طراح گریم: محمد قومی، مدیر تولید: مهناز انزهایی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: کاوه قاسم‌زاده، دستیار کارگردان: سمانه دال وند، طراح صحنه و لباس: هادی اکبر خواه، سرمایه‌گذاران: مهدی مو من زاده، محمدمهدی خرمی .

دیگر عوامل این پروژه به‌زودی مشخص خواهند شد .

یغما گلرویی بازیگر فیلم "سارا و آیدا" شد

مازیار میری پس از چهار سال دوری از سینما به زودی «سارا و آیدا» را به عنوان جدیدترین فیلم خود کلید می زند .

پیش از این حضور غزل شاکری، پگاه آهنگرانی و مصطفی زمانی در این پروژه قطعی شده بود و به تازگی یغما گلرویی شاعر و ترانه سرا هم به جمع بازیگران این پروژه پیوسته است. همچنین ۲ بازیگر چهره سینما نیز به زودی به این لیست اضافه خواهند شد .

«سارا و آیدا» یک فیلم اجتماعی محسوب می‌شود که تمام فیلمبرداری آن در تهران انجام خواهد شد. این فیلم فضای نزدیک به «سعادت آباد» اثر قبلی این کارگردان دارد .

فیلمنامه «سارا و آیدا» توسط امیر عربی به نگارش در آمده و مجری طرح این پروژه سینمایی همایون اسعدیان است .

«سارا و آیدا» سومین همکاری میری و عربی پس از مجموعه تلویزیونی «گاو صندوق» و «سعادت آباد» محسوب می‌شود .

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آنها به خطر افتاده است و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این ۲ دوست تا کجا پای یکدیگر می ایستند؟

مازیار میری کارگردان سینما و تلویزیون فیلم «حوض نقاشی» را که جوایز متعددی از جشنواره‌های داخلی و خارجی از آن خود کرد، در سال ۹۱ به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی ساخت و حالا پس از چهار سال دوری از سینما به سراغ «سارا و آیدا» رفته است .

«بوف کور» جمعه جلوی دوربین می‌رود

سعید سعدی تهیه کننده درباره روند تولید فیلم گفت: روز جمعه فیلم در تهران جلوی دوربین می رود و علاوه بر تهران فیلم در بندرعباس هم فیلمبرداری خواهد داشت. فیلم چهار بازیگر اصلی دارد که نقش های این فیلم را حامد کمیلی، هومن برق نورد، اندیشه فولادوند و علی قمصری نوازنده تار هم در این فیلم بازی می کند و عهده دار یکی از نقش های اصلی است .

تهیه کننده فیلم «خشم و هیاهو» ادامه داد: «بوف کور » روایت تعامل دو گروه موسیقی سنتی و متال است و ما در این فیلم به بررسی این دو موسیقی توجه داریم برای استفاده مشاوره اساتید این حوزه از مشاوره مجید انتظامی و یک گروه موسیقی متال «بند میدان آزادی» بهره می بریم .

سعدی درباره حضور در جشنواره فجر گفت: برنامه ریزی تولید بین 45 تا 50 جلسه فیلمبرداری است تدوین فیلم را همزمان انجام می دهیم که به جشنواره سی و پنجم فیلم فجر برسیم .

تعدادی از افرادی در فیلم همکاری دارند عبارتند از :

نویسنده و کارگردان: احمدرضا معتمدی، تهیه کننده: سعید سعدی، مشاور تهیه: شاهرخ هدایتی، مدیر فیلمبرداری: امیر کریمی، دستیار برنامه ریز: مهدی قپانی، بازیگردان: مهران احمدی، طراح صحنه و لباس: حسن روح پروری، طراح چهره‌پردازی: علی بهرامی فر، موسیقی: مجید انتظامی، مدیر تولید: مجید بابایی، مدیر تدارکات: جواد سلیمانی .

ارسال نظر: