وزیر دفاع انگلیس:

"القاعده" برای انجام حملاتی در اروپا برنامه‌ریزی می‌کند

کدخبر: 2067112

وزیر دفاع انگلیس با اعلام اینکه القاعده در حال ترمیم ساختار نظامی خود است هشدار داد که این گروه تهدیدی مستقیم برای قاره اروپا است و برای انجام حملات تروریستی در اروپا برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس گفت: نگرانی از رشد القاعده یکی از دلایلی است که ما صدها نیروی خود را در افغانستان نگه داشته‌ایم. نیروهای القاعده در جنوب افغانستان جایی که نیروهای انگلیسی حضور دارند، بسیار فعال‌اند و در آنجا تمرکز کرده‌اند.

فالون به روزنامه تایمز گفت: القاعده همچنان زنده است و در افغانستان، سوریه، یمن و دیگر نقاط جهان فعالیت دارد. به شکل کامل این گروه از بین نرفته است و ما به خوبی این را می‌دانیم. القاعده تهدیدی مستقیم علیه انگلیس و اروپاست و وزارت دفاع و دیگر نهادهای امنیتی بر این امر واقف‌اند.

افزایش نگرانی‌های اروپا از تهدیدات احتمالی القاعده در پی گسترش دامنه فعالیت این گروه در سوریه تحت عنوان جبهه "فتح الشام" یا همان النصره قدیم و بازگشت آنها به افغانستان بعد از 15 سال است. این گروه همچنین اخیرا دامنه نفوذ خود را در یمن که از جنگ داخلی و حملات ائتلاف متجاوز عربی رنج می‌برد، گسترش داده است.

کارشناسان می‌گویند، در سایه حملاتی که علیه القاعده در سوریه و عراق انجام شده و خسارت‌هایی که در این کشورها دیده به نظر می‌رسد تهدیدات این گروه علیه غرب مساله‌ای است که نمی‌توان به این آسانی‌ها بر آن سیطره یافت. به ویژه با توجه به وسعت جغرافیایی‌ که القاعده در آن فعال است.

در همین حال مدیر سابق سازمان اطلاعات نظامی انگلیس گفت: القاعده به آرامی در حال بازسازی خود است و منتظر آن است که داعش تحت فشارهای بیشتر قرار گیرد تا این گروه نیز فعالیت‌های خود را افزایش دهد.

از جمله نگرانی‌های غرب از القاعده روی کار آمدن نسل جوان این گروه است؛ کسانی مانند حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن، رهبر پیشین القاعده که اخیرا نوارهای صوتی مختلفی منتشر کرده و در آن ایالات متحده را به حملات انتقام جویانه تهدید کرده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: