هاشمی رفسنجانی:

کشور در دولت قبلی به صورت فقیرانه‌ای اداره می‌شد/ دولت فعلی موفق شد تورم را تک رقمی کند

کدخبر: 2067490

رئیس مجمع تشخیص گفت: متأسفانه در دولت قبلی، کشور به صورت فقیرانه‌ای اداره می‌شد، اکثر کارخانه‌ها تعطیل و یا نیمه تعطیل بودند و منابع عظیمی که از نفت داشتیم، صرف ورود کالای بنجل و بی‌کیفیت چینی می‌شد و عمده بانک‌های دنیا روابط‌شان را با ما قطع کرده بودند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار شهردار، اعضای شورای شهر، چهره‌های ماندگار و نخبگان شهرستان فریدونشهر استان اصفهان، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، واقعه‌ی عاشورا را فاجعه‌ی تاریخ بشریت توصیف کرد و گفت: قیام امام حسین(ع) و یارانش، نورافشان‌ترین حادثه‌ای تاریخ است که هیچ منکری ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به تحلیل مختصری از اهداف و فلسفه قیام عاشورا پرداخت و گفت: امام حسین (ع)، اهل بیت و یارانش آن همه مصیبت و اسیری را برای این تحمل کردند که به جهانیان بگویند چقدر چهره ظلم، کریه و زشت و چقدر چهره فداکاری و گذشت، تابناک و درخشان است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به برگزاری پرشور و سالانه به مناسبت شهادت امام سوم شیعیان و شهدای کربلا در ایران و اکثر کشورهای جهان، گفت: میلیون‌‌ها نفر هر ساله سیاه‌پوش عزای حسینی می‌شوند و نهضت عاشورا هرگز کهنه نمی‌شود و ما باید از این واقع تاریخی درس بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به آشنایی خود با شهرستان فریدون‌شهر از دوران طلبگی و جوانی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در این شهرستان قومیت‌های مختلفی از جمله گرجی‌ها، آذری‌ها، فارس‌ها و ارامنه وجود دارد و در وحدت و صلح و صفا با هم زندگی می‌کنند، باید مراقب شود تا این زندگی مسالمت‌آمیز و دوستانه حفظ شود و مسایل قومیتی زمینه ساز اختلاف و درگیری نشود و با یکدیگر همچنان به طور مسالمت آمیز زندگی کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اطلاع رسانی ضعیف را از مشکلات فریدون‌شهر دانست و گفت: با توجه به اینکه این شهر مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است، باید با اطلاع‌رسانی خوب و همه جانبه این شهر بیشتر معرفی شود.

هاشمی رفسنجانی، در پاسخ به گلایه حاضران در خصوص تورم و اشتغال فریدون‌شهر، گفت: سوء مدیریت‌ها و تحریم‌های ظالمانه برای کشوری مثل ایران که در حال توسعه بود، خسارات جبران ناپذیری وارد کرد و ما را چندین سال عقب انداخت.

وی افزود: متأسفانه در دولت قبلی، کشور به صورت فقیرانه‌ای اداره می‌شد، اکثر کارخانه‌ها تعطیل و یا نیمه تعطیل بودند و منابع عظیمی که از نفت داشتیم، صرف ورود کالای بنجل و بی‌کیفیت چینی می‌شد و عمده بانک‌های دنیا روابط‌شان را با ما قطع کرده بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید مسأله تحریم را در اولویت قرار داد، اظهار داشت: این دولت موفق شد راه را برای تکنولوژی و دانش هسته‌ای باز کند و تورم را یک رقمی و به زیر 10 درصد کاهش دهد.

هاشمی رفسنجانی، درپایان با اشاره به امتیازات و موقعیت جغرافیایی ممتاز شهرستان فریدونشهر به جهت برخورداری از بارش‌های فراوان، بهترین و بیشترین پوشش گیاهی و مرتفع‌ترین منطقه، گفت: این منطقه با این همه ویژگی‌های مثبت باید به یکی از مناطق خوب و مرفه کشور تبدیل شود.

ارسال نظر: