در واکنش به حمله هوایی عربستان به مراسم ختم در صنعاء عنوان شد

شمخانی: آمریکا در تجاوز عربستان به یمن سهیم است و باید پاسخگو باشد

کدخبر: 2067560

دبیر شورای عالی امنیت ملی با محکوم کردن تجاوز هوایی اخیر عربستان سعودی به یمن که با سلاح ارسالی آمریکا انجام شده است، گفت: آمریکا در این جنایت سهیم است و باید پاسخگو باشد.

به گزارش «نسیم آنلاین» به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، دریابان علی شمخانی روز یکشنبه در بیانیه ای تصریح کرد: اقدام ارتش یمن در حمله به ناو اماراتی دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و علیه یک تجاوزگر بوده است.

وی افزوده است: اقدام عربستان در بمباران مراسم سوگواری در یمن، با سلاح ارسالی آمریکا که در اختیار ارتش تجاوزگر عربستان قرار گرفته، صورت گرفته است و آمریکا در این جنایت سهیم است و باید پاسخگو باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این بیانیه با تاکید بر این که افکار عمومی غرب باید بدانند که دولتهایشان چه نقشی در تداوم این جنگ دارند، تصریح کرده است: فروش تسلیحات به عربستان و امارات، نقش محوری در تجاوز نظامی به یمن و کشتار مردم بیگناه یمن را دارند که باید از سوی غرب متوقف شود.

دولت آمریکا شریک اصلی جنایات آل سلمان در نسل کشی مردم بی دفاع یمن است

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دولت ایالات متحده آمریکا شریک اصلی جنایات آل سلمان در نسل کشی مردم بی دفاع یمن است.

شمخانی با اشاره به فروش گسترده و بدون محدودیت انواع سلاح های پیشرفته به عربستان سعودی و امارت عربی متحده از سوی آمریکا افزود: کاخ سفید با آگاهی کامل نسبت به بهره گیری عربستان سعودی از سلاحهای آمریکایی برای کشتار زنان و کودکان بی پناه یمنی نه تنها در فروش سلاح به این کشور محدودیتی ایجاد نکرده بلکه نوع وحجم تجهیزات ارسالی برای ارتش سعودی را با هدف اثرگذاری بیشتر توسعه داده است.

وی اطلاعیه روز جمعه کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد در محکومیت دولت عربستان سعودی برای کودک کشی واعمال محاصره مناطق مختلف یمن که امنیت غذایی و سلامت کودکان این کشور را با تهدیدات جدی مواجه نموده را واکنشی هر چند ضعیف به رفتار وحشیانه دولت سعودی و هم پیمانان آن در یمن عنوان کرد و افزود: افکار عمومی غرب باید ضمن آگاهی کامل نسبت به ابعاد وسیع جنایات آل سعود در یمن که با پشتیبانی مستقیم آمریکا صورت می گیرد با صدای بلند نسبت به این اقدامات واکنش نشان بدهند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اقدام اخیر ارتش و کمیته های مردمی یمن در هدف قرار دادن ناو متجاوز یمنی در سواحل این کشور را مصداق بارز دفاع مشروع در برابر تجاوز خارجی و صیانت از حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور عنوان کرد و اظهار داشت: بدون شک ارتش سلحشورو نیروهای مردمی یمن پاسخ جنایات اخیر آل سلمان بمباران مراسم سوگواری را در میدانهای نبرد با ارتش متجاوز سعودی و هم پیمانانش خواهد داد.

ارسال نظر: