ثبت درخواست ۱۸۰ پایگاه خبری فاقد مجوز برای دریافت پروانه فعالیت

کدخبر: 2067667

سایت های خبری فاقد مجوزی که تا کنون اقدام به درخواست مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات نکرده اند صرفا تا قبل از روز شنبه فرصت دارند در سامانه جامع رسانه‌های کشور به نشانی www.e-rasaneh.ir تقاضای دریافت مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات را ثبت کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »،

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی برای ساماندهی پایگاه‌های خبری، اطلاعیه ای صادر کرد.

متن اطلاعیه به این شرح است:

ضمن تشکر از افرادی که در راستای فعالیت قانونی برای کسب مجوز پایگاه خبری از هیات نظارت از مطبوعات اقدام کرده اند اعلام می شود پس از انتشار اطلاعیه 3 مهر ماه که در آن مهلت 15 روزه برای ثبت تقاضای مجوز اعلام شده بود تا کنون بیش از 180 پایگاه خبری فاقد مجوز به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه های کشور اقدام کرده اند.

به موجب قانون مطبوعات، فعالیت رسانه‌ها مستلزم دریافت مجوزهای قانونی است و مطابق ماده واحده مصوبه آذرماه 1388 مجلس شورای اسلامی، پایگاه های خبری نیز مشمول این قانون هستند.

با توجه به پایان ضرب الاجل تعیین شده، روز شنبه 24 مهرماه فهرست پایگاههای خبری فاقد مجوز به مراجع ذیربط ارسال خواهد شد.

سایت های خبری فاقد مجوزی که تا کنون اقدام به درخواست مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات نکرده اند صرفا تا قبل از روز شنبه فرصت دارند در سامانه جامع رسانه‌های کشور به نشانی www.e-rasaneh.ir تقاضای دریافت مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات را ثبت کنند.

با توجه به الکترونیکی بودن فرآیند درخواست مجوز، متقاضیان محترم می‌توانند پس از ثبت اطلاعات و مدارک بصورت الکترونیکی، از نحوه رسیدگی به پرونده تا حصول نتیجه از همان طریق مطلع شوند

ارسال نظر: