از شبکه افق؛

"نور هدایت" پاکستانی‌ها را ببینید!

کدخبر: 2067734

مستند "نور هدایت" با موضوع عزاداری و سوگواری شیعیان پاکستان در ماه‌های محرم و صفر، سه شنبه ۲۰ مهرماه از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، پاکستان کشوری است که اقوام و مذاهب گوناگون در آن زندگی می کنند؛ اما شیعیان همواره بخش مهمی از جامعه این کشور را تشکیل داده و نقش مهمی در تحولات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پاکستان دارند.

حرکت دسته های عزاداری شیعیان به مناسبت شهادت امام حسینی(ع) و یاران باوفایش در خیابان های شهرهای مختلف پاکستان با وجود ناامنی هایی که به واسطه فعالیت گروه های تکفیری وجود دارد، میزان عشق و ارادت آنها به اباعبدالله(ع) را نشان می شود.

مستند «نور هدایت» به عزاداری مردم پاکستان در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) می ‌پردازد؛ در این مستند مراحل آماده سازی هیئت های عزاداری و همچنین سوگواری پاکستانی ها در روزهای تاسوعا و عاشورا به تصویر کشیده شده است؛ همچنین با برخی از علما و روحانیون پاکستانی هم پیرامون عزاداری شیعیان این کشور در ماه های محرم و صفر و همچنین حوادثی که دسته های سوگواری را تهدید می کنند مصاحبه هایی صورت گرفته است.

گفتنی است،این مستند ساخته سید محسن موسوی و محسن اسلام زاده است که ساعت 17 سه شنبه 20 مهرماه از شبکه افق پخش خواهد شد؛ همچنین تکرار آن نیز ساعت 13:30 چهارشنبه 21 مهر ماه خواهد بود.

ارسال نظر: