رئیس جمهور روسیه وارد ترکیه شد

کدخبر: 2067911

یک مقام رسمی از ورود "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه به استانبول خبر داده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: یک مقام رسمی تاکید کرده است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه در شرایطی وارد استانبول شده است که این نخستین سفر وی به ترکیه از زمان تشدید روابط دو کشور در نوامبر گذشته به شمار می رود.

سرنگون شدن یک جنگنده روسی در مرز سوریه توسط هواپیماهای ارتش ترکیه در نوامبر 2015 میلادی موجب تنش شدید در روابط دو کشور شد.

پوتین قصد دارد در این سفر یک روزه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کند و در در کنگره جهانی انرژی نیز شرکت خواهد کرد.

روسای جمهور دو کشور از ژوئن تاکنون که قرارداد عادی سازی روابط را امضا کردند، یک بار در شهر سن پیترزبورگ و بار دیگر در حاشیه اجلاس گروه 20 در شانگهای چین دیدار و گفتگو کرده اند.

پوتین قرار است در کنگره جهانی انرژی سخنرانی کند و سپس با رجب طیب اردوغان دیدار نماید.

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه پیش از این در سخنانی تاکید کرد: آنکارا تاکنون گام های مختلفی را برای ارتقای روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی با روسیه برداشته و خواستار افزایش سطح کیفی روابط دو کشور است.

چاوش اوغلو گفت: اجرای پروژه نیروگاه اتمی آکویو و نخستین خط لوله ترکیش استریم برای ما اهمیت زیادی دارد. ترکیه می خواهد منابع انرژی خود را متنوع کند. ما انرژی را از کشوری خریداری می کنیم که بهترین پیشنهاد را بدهد. روسیه هم اکنون در کنار آذربایجان، کشورهایی هستند که بهترین شرایط را برای ما دارند. بنابر این قصد داریم تا همکاری های انرژی با روسیه را گسترش دهیم.

ارسال نظر: