انگلستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در یمن را به شورای امنیت می‌برد

کدخبر: 2068319

نماینده انگلستان در شورای امنیت از تصمیم این کشور برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای به شورای امنیت خبر داد که توقف فوری درگیری‌ها در این کشور را خواستار است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: همزمان با بالا گرفتن فشار افکار عمومی به عربستان به دلیل کشتار غیرنظامیان در یمن، دولت انگلستان امروز (جمعه) از تصمیم خود برای طرح قطعنامه آتش‌بس در یمن در شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

به نوشته پایگاه «میدل‌ایست آنلاین»، «متیو اسکوکرافت» نماینده انگلستان در سازمان ملل که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «تصمیم گرفته‌ایم که پیش‌نویس قطعنامه‌ای در مورد یمن را در شورای امنیت مطرح کنیم که توقف فوری مخاصمات و از سر گیری روند سیاسی را خواستار است.»

هنوز زمان رأی‌گیری در مورد این قطعنامه مشخص نیست. روز شدوبن گزارش شده بود که انگلستان متن قطعنامه پیشنهادی‌اش را برای رایزنی بین اعضای شورای امنیت توزیع کرده است.

لندن یکی از اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان جنگ‌افزار برای عربستان سعودی است. از روز یکشنبه که حمله جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان به یک مراسم ختم در صنعا دستکم 140 کشته بر جای گذاشت، فشار به لندن برای توقف ارسال سلاح به عربستان افزایش یافته است.

در یک سال و نیمی که از آغاز عملیات عربستان در یمن می‌گذرد، چند هزار نفر کشته و ده‌ها هزار تن زخمی شده‌اند. سازمان ملل می‌گوید بیش از 80% جمعیت یمن به کمک‌های فوری نیازمند هستند.

ارسال نظر: