تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد:

تظاهرات گسترده در پاریس در اعتراض به ازدواج همجنس‌گرایان

کدخبر: 2068925

هزاران نفر از مردم فرانسه عصر روز یکشنبه در اعتراض به قانون ازدواج همجنس‌گرایان در فرانسه در خیابان‌های پاریس تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در فاصله زمانی باقیمانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه، هزاران نفر از مردم این کشور اوایل عصر دیروز یکشنبه بنابه فراخوان انجمن «تظاهرات برای همه» (Manif pour Tous) در جنبشی اعتراضی علیه قانون ازدواج همجنسگرایان روانه خیابان‌‌های پاریس شدند.

بر اساس این گزارش، در صف نخست تظاهرات، شرکت‌کنندگان پارچه نوشته‌ای را در دست داشتند که بر روی آن عبارت «در سال 2017 من به خانواده رأی می‌دهم» نوشته شده بود.

شمار زیادی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات را افراد مسن و کهنسالی تشکیل می‌دادند که با خانواده و فرزندان خود در این تظاهرات شرکت کرده بودند و عده‌ای از آنها از کیلومترها دورتر تنها با هدف اعلام اعتراض خود با این نوع ازدواج به پاریس آمده بودند.

پلیس فرانسه شمار شرکت کنندگان در این تظاهرات را حدود 24 هزار نفر اعلام کرده حال آنکه سازمان‌دهندگان این تظاهرات از مشارکت 200 هزار نفری مردم در آن خبر داده‌اند.

به نوشته روزنامه فیگارو، هدف انجمن «تظاهرات برای همه» از برگزاری این تظاهرات گسترده پس از چندین ماه سکوت این بوده که به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه نشان دهد که نیرویی تحت عنوان نیروی مردمی وجود دارد که آنها باید آن را مدنظر قرار دهند.

بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و در جریان آن 6 نفر نیز بازداشت شدند.

تصویب قانون ازدواج همجنس‌گرایان یکی از وعده‌هایی بود که «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در جریان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری 2012 فرانسه آن را مطرح کرد و به رغم آنکه کارنامه کاری وی در خصوص مسائل مهم و کلان کشورش از جمله در زمینه معضل بیکاری، مسکن و کاهش قدرت خرید مردم بسیار سیاه است و هیچ اقدام مثبتی در خصوص این امور انجام نگرفته، اما وی با اصرار بر تصویب این قانون دستکم رضایت جامعه همجنس‌گرایان فرانسه را به دست آورده است.

مجلس سنای فرانسه در سال 2013 علیرغم مخالفت‌های گسترده مردم با قانون بحث‌ برانگیز ازدواج همجنسگرایان، این لایحه را تصویب کرد و به این ترتیب ازدواج همجنس‌گرایان در فرانسه از 18 ماه می 2013 قانونی شده‌ است.

تاکنون تظاهرات‌های بسیاری در مخالفت با لایحه ازدواج همجنسگرایان در فرانسه برگزار شده که در اغلب آنها پلیس با گاز اشک‌آور و باتوم به معترضان حمله و آنها را متفرق کرده است.

ارسال نظر: