عرب ویکلی:

موشک‌های سپاه، راهبرد‌های پیچیده دشمنان ایران را مختل می‌کند

کدخبر: 2069140

نشریه ویژه بررسی تحولات منطقه نوشت: نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و موشک‌های آن‌ها اساس راهبرد دفاعی و بازدارندگی مستحکم این کشور را شکل می‌دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نشریه «عرب ویکلی» چاپ لندن در گزارشی با اشاره به تحریم‌های تحمیلی علیه صنایع نظامی ایران در سی و اندی سال گذشته و تلاش‌ برای رهایی از وابستگی مطلق به تسلیحات غربی نوشت: چین که تجهیزات راهبردی‌تری چون موشک‌های کروز را به ایران در گذشته فروخت، نقش اساسی را در پایه ریزی برنامه موشکی بومی ایران ایفا کرد.

بر این اساس، برنامه موشکی ایران که اساس راهبرد دفاعی و بازدارندگی این کشور را شکل می‌دهد زمانی ایجاد شد که این کشور هنر مهندسی معکوس در ساخت موشک و تجهیز شدن به منابع مختلف را فرا گرفت.

این نشریه در ادامه به رویکرد دیگر ایران که نبرد نامتقارن است،اشاره کرد و عنوان داشت: اتخاذ این راهبرد و ایجاد عرصه نبرد پیچیده باعث دشواری عملیات پایدار دشمنان ایران می‌شود. در چنین دیدگاهی که می‌توان اتحاد منطقه‌ای ایران با حزب‌الله لبنان، حماس در فلسطین و حوثی‌های یمن را به طور درستی از منظر یک راهبرد نظامی و توانایی نبرد نیابتی درک کرد.

در انتهای این گزارش آمده است: نیروهای کلاسیک ارتش چون نیروی هوایی و دریایی بازتاب قابلیت‌های کامل نظامی ایران نیستند و از لحاظ کمیت و کیفیت محدودیت‌هایی دارند اما با تحلیل کامل می‌توان متوجه شد که بخش دفاعی و بازدارندگی ایران مستحکمند و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موشک‌های آن‌ها و دکترین همراهی با عوامل غیردولتی منطقه آن‌ها را مبدل به یکی از پیچیده‌ترین تهدیدهایی می‌نماید که یک کشور می‌تواند با آن مقابل برتری رقبایش خودنمایی کند.

ارسال نظر: