معاون سرمایه گذاری صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی:

اقتصاد فرهنگی به کمک احیا بناهای تاریخی آمده

کدخبر: 2069212

علی کاظمی، معاون سرمایه گذاری صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی اظهار داشت: ما در اقتصاد فرهنگی به کمک بناهای تاریخی آمدیم و در جریان واگذاری بناهای تاریخی در ۷۳ بنایی که تا کنون واگذار کردیم تاکنون نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان سرمایه در جذب مرمت بناها به دست آمده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، برنامه "رواق تماشا" با موضوع (احیاء و مزایده بناهای تاریخی) با حضور مهندس علی کاظمی، معاون سرمایه گذاری صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی روانه آنتن شد.

علی کاظمی، معاون سرمایه گذاری صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی گفت: بحث تعیین کاربری یکی از شاخص‌های احیاست و در حقیقت پایه و اساس مفهوم احیاء یک بنای تاریخی را کاربری آن تعیین می‌کند اینکه چه کاربری به یک بنا بدهیم در حوزه فنی بر روی آن بحث و کار کارشناسی انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در کشور هنوز میان مرمت و تعیین کاربری خلاء داریم چون سرمایه گذاران ما افرادی هستند که تخصصی در حوزه فرهنگی و تاریخی ندارند. در این مورد در خصوص بحث فرهنگی، تعیین رویدادها و بازآفرینی جریان زندگی خلاء داریم. زمانی که ما با مشاوران و پیمانکاران صحبت می‌کنیم هنوز در حوزه سخت‌افزاری کار می‌کنیم که خوب هم کار شده است.

معاون سرمایه گذاری صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی ادامه داد: تلاش ما این است که بحث نرم‌افزاری را در احیاء زنده کنیم که موضوعاتی را شروع کرده ایم مثلاً کار بسیار خوبی در حوزه احیاء و مرمت در قزوین و در مجموعه سعدالسلطنه با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین انجام شده است.

کاظمی اظهار کرد: مردم و کارشناسان توجه داشته باشند که ما در اقتصاد فرهنگی به کمک بناهای تاریخی آمدیم؛ در جریان واگذاری 73 بنایی که تاکنون واگذار کردیم از روز اول تشکیل صندوق تاکنون نزدیک به 60 میلیارد تومان سرمایه در جذب مرمت بناها به دست آمده است.

وی بیان کرد: سال گذشته در نهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در محل نمایشگاه بین المللی سالن 35 را به نمونه‌های موفق بناهای در حال مرمت، مشاوران و پیمانکاران و تعدادی از کارشناسان مرتبط با موضوع اختصاص دادیم و ایشان را در یک سالن گرد هم آوردیم تا آنها با هم آشنا شوند و یکدیگر را بشناسند که اتفاقاً دستاوردهای خوبی داشت به عبارتی برای نخستین بار مجموعه عواملی که باید دست به دست هم می‌دادند تا یک بنا را مرمت کنند در کنار هم جمع کردیم.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی اظهار کرد: از موضوعاتی که در کمیته فنی و بازرگانی وجود دارد اینکه خودمان سرمایه‌گذار را ارزیابی می‌کنیم و در اسناد همکاری اطلاع رسانی می‌کنیم این شیوه درستی است که اگر شما سرمایه‌گذار هستید و قرار است تایید کمیته فنی را بگیرید، الزاما باید طرح بهره‌برداری ارائه و مشاور آن را معرفی کنید.

فایل صوتی برنامه "رواق تماشا " از سایت شبکه قابل دریافت است.

ارسال نظر: