واکنش یک اقتصاددان به تغییرات سیاسی در کابینه یازدهم در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

توقع داشتم طیب‌نیا، سیف و نعمت‌زاده برکنار شوند/ تغییرات جدید در کابینه مشکوک است!

کدخبر: 2069316

یک اقتصاددان گفت: در کمال تعجب در حالی که انتظار می رفت دولت برای تغییرات در کابینه دست به ترکیب اعضای اقتصادی دولت بزند، اما وزرای ورزش، ارشاد، آموزش و پرورش را برای تغییرات در نظر گرفته است.

دکتر عبدالمجید شیخی اقتصاددان و نویسنده کتاب برنامه ریزی اقتصادی در گفتگو با « نسیم آنلاین » در خصوص تغییرات جدید در کابینه دولت تدبیر اظهار کرد: در کمال تعجب در حالی که انتظار می‌رفت دولت برای تغییرات در کابینه دست به ترکیب اعضای اقتصادی‌اش بزند، اما وزرای ورزش، ارشاد، آموزش و پرورش تغییر کردند !

وی افزود: در حال حاضر با وجود گذشت 3.5 سال یعنی حدود 1200 روز از فعالیت دولت آقای روحانی، ایشان در عمل به وعده‌های 100 روزه اقتصادی خود توفیق نداشته‌اند و شرایطی را به وجود آورده‌اند که اقتصاد به مطالبه اول مردم از دولت تبدیل شده است .

این اقتصاددان گفت: کسی از آقای رئیس جمهور انتظار ندارد که وزرای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را تغییر دهند، مردم خواستار تغییر مسئولین و وزیران مرتبط با مسائل اقتصادی از جمله وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، صنعت، معدن و تجارت، کار و مشاور اقتصادی رئیس جمهور هستند تا به این وسیله شاید چابکی که وی به دنبال آن هست اتفاق بیفتد. اقدام اخیر بسیار مشکوک است.

شیخی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند الان کشور در حال جنگ اقتصادی با دشمن است و دشمن اقتصاد ما را بیش از سایر عرصه ها مورد هجوم قرار داده است، عمل به اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات معیشتی مردم باید در اولویتهای دولت قرار گیرد، بنابراین بهتر است رئیس جمهور بعد از 3.5 سال به جای تغییرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، آنهم در ماههای پایانی دولت فعلی، وزرایی را عوض کنند که در این آشفتگی اقتصاد کشور و رکود بی سابقه نقش داشته اند . جای تاسف است که حتی حقوق های نجومی از دل وزارتخانه های اقتصادی مانند اقتصاد، نفت و نظام بانکی و ... بیرون آمده و دولت فقط توجیه کرده است.

وی به «نسیم آنلاین» تصریح کرد: تغییر در وزرای بخشهای دیگر در واقع به نوعی انحراف در افکار عمومی و بی توجهی به مطالبه اول کشور است. دولت یازدهم برای اینکه در ماههای باقی مانده ناکارآمدی خود را سر پوش بگذارد به جای نصب افراد جدید در وزارتخانه ها و سازمانهای اقتصادی و انتقال تفکرات جدید اقتصادی به اقتصاد کشور ترجیح داده تا بحای برطرف کردن مشکل روی آن را با انحراف افکار عمومی بپوشاند. تفکرات اقتصادی امثال آقای نیلی طیب نیا، نعمت‌زاده، ربیعی و سیف امتحان خود را در 3.5 سال اخیر پس داده است و کشور با نصب افراد خودباور به دانش بومی اقتصاد اسلامی و مدیران جهادی دین باور نیاز به تغییر در این بخشها دارد.

ارسال نظر: