دولت آلمان گزارش داد؛

۸۰۰ بار حمله به اقامتگاه پناهجویان در آلمان

کدخبر: 2069453

اداره آگاهی آلمان اعلام کرد از آغاز سال ۲۰۱۶ تا کنون حدود ۸۰۰ حمله به اقامتگاه‌های پناهجویان در این کشور صورت گرفته که اغلب از سوی گروه‌های دست‌راستی یا افرادی صورت گرفته که انگیزه‌های ضد خارجی داشته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین » به نقل از دوویچه وله، گزارش اداره آگاهی آلمان(پلیس جنایی فدرال BKA ) حاکیست که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون۷۹۷ مورد از حمله به اقامتگاه‌های پناهجویان ثبت شده است.

دولت آلمان در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش ۸۰۰ هزار پناهجو را به کشور خود راه داد. در حالی که در آغاز سال ۲۰۱۵ سیاست دولت آلمان با "مهمان‌نوازی" مردم این کشور از پناهجویان همراه بود، به تدریج با سر آوردن مشکلات، فضای یاری به پناهجویان نیز تغییر کرد و مخالفت‌ها آشکارتر و خارجی‌ستیزی ابعادی خشونت‌آمیزتر یافت.

به گفته مقامات امنیتی آلمان، ۷۴۰ مورد از این حملات در سال ۲۰۱۶میلادی از سویگروه‌های دست‌راستی یا توسط افرادی که انگیزه‌های ضد خارجی داشته‌اند صورت گرفته است. به گفته پلیس آلمان، انگیزه‌ی مهاجمان در ۵۷ حمله دیگر هنوز مشخص نشده است.

در این گزارش آمده است که ۳۲۰ مورد به تخریب ساختمان یا وسایل پناهجویان منجر شده است و در ۱۸۰ حمله گروه‌های دست‌راستی یا افراد خارجی‌ستیز دست به پخش اعلامیه علیه پناهجویان زده‌اند. در ۱۳۷ حمله نیز مهاجمان دست به خشونت آشکار علیه پناهجویان زده‌اند.

در سال جاری میلادی ۶۱ بار اقامتگاه‌های پناهجویان به آتش کشیده شده‌اند. در برخی موارد مهاجمان حتی از مواد منفجره نیز در درون اقامتگاه‌ها استفاده کرده‌اند.

در مقایسه با سال‌های گذشته حمله به پناهجویان در آلمان به شدت افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۹۹ حمله به اقامتگاه‌های پناهجویان ثبت شده و در سال ۲۰۱۳ شمار حملات تنها به ۶۹ مورد می‌رسد.

ارسال نظر: