خوشرو در شورای امنیت مطرح کرد؛

تاسف‌بار است که شورای امنیت هیچ اقدامی در برابر جنایات سعودی‌ها در یمن به عمل نمی‌آورد

کدخبر: 2069609

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان با بیان اینکه به حمله هواپیماهای سعودی به مجلس ختم در صنعا تنها یک نمونه از هزاران حمله این ائتلاف به اهداف غیرنظامی طی ۱۸ ماه گذشته است اظهار داشت: تاسف بار است که شورای امنیت همچنان ناظر این اعمال جنایتکارانه است و هیچ اقدامی به عمل نمی‌آورد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز چهارشنبه در جلسه بحث عمومی شورای امنیت در مورد خاورمیانه و فلسطین سخنرانی کرد.

وی اظهار داشت: امروز وضعیت فلسطین نیازمند توجه و اقدام عاجل بین‌المللی است. اشغالگری به طرز وحشیانه‌ای ادامه دارد که موجب رنج فراوان مردم فلسطین و گسترش تنش در خاورمیانه شده است. رژیم صهیونیستی با نقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشر و حقوق انساندوستانه بین‌المللی عامدانه به بی ثباتی در منطقه دامن می‌زند که این پیامدهای بسیار وخیمی برای صلح و امنیت در خاورمیانه و فراتر از خاورمیانه خواهد داشت.

خوشرو گفت: نقض نظام‌مند حقوق بین‌الملل و حقوق فلسطینیان شامل تخریب خانه‌ها، کوچ دادن اجباری غیرنظامیان فلسطینی، دستگیری فلسطینیان از جمله کودکان، اعمال بی وقفه خشونت ترور و اقدامات تحریک آمیز گردهمایی افراطی علیه امکان مقدس مسلمانان بویژه مسجد الاقصی در شرق بیت المقدس به صورت بی محابا ادامه دارد. این اقدامات و نیز ادامه شهرک‌سازی در سرزمین‌های فلسطینی که نه تنها بر خلاف کنوانسیون چهارم ژنو که بنابه نظر دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان جنایات جنگی از آن یاد شده است بار دیگر موید این واقعیت است که رژیم صهیونیستی هیچ علاقه‌ای به برقراری صلح نداشته و مشارکت این رژیم در به اصطلاح فرایند صلح تلاشی برای پنهان کردن سیاست‌های تجاوزگرانه این رژیم است.

سفیر کشورمان افزود: ادامه محاصره غیرقانونی غزه پیامدهای انسانی جدی و فاجعه باری به همراه خواهد داشت. بحران‌ها در خاورمیانه همچون لیبی، عراق، سوریه و یمن نمونه‌هایی از نتیجه اقدامات تجاوزکارانه، مداخله خارجی غیر قانونی، ترور، افراط گرایی و خشونت‌ورزی است. جامعه جهانی از پرداختن به ریشه این بحران‌ها خودداری می‌کند و دخالت عوامل خارج از منطقه و ساده لوحی نیروهای منطقه‌ای نیز این بحران‌ها را عمیق‌تر می‌کند.

نماینده کشورمان گفت: حمله ضد انسانی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن اینک بیش از پانصد روز است که ادامه یافته است. حمله هواپیماهای سعودی به محل مجلس ختم در صنعا در روز 8 اکتبر تنها یک نمونه از هزاران حمله این ائتلاف به اهداف غیرنظامی طی 18 ماه گذشته است که منجر به کشته، مجروح و معلول شدن هزاران غیرنظامی از جمله زنان و کودکان شده است و یمن را از کشوری محروم به کشوری ویران تبدیل کرده است. تاسف بار است که شورای امنیت همچنان ناظر این اعمال جنایتکارانه است و هیچ اقدامی به عمل نمی‌آورد.

ارسال نظر: