سینما در هفته‌ای که گذشت؛

بازیگر ایرانی شبکه "جم" از دلایل قطع همکاری این شبکه گفت/ صحبت‌های سیدجواد هاشمی درباره بازیگر زن خارج‌نشین

کدخبر: 2069636

سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از دلایل قطع همکاری شبکه ماهواره‌ای با بازیگران ایرانی تا صحبت‌های سیدجواد هاشمی درباره یک بازیگر زن.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از دلایل قطع همکاری شبکه ماهواره‌ای با بازیگران ایرانی تا صحبت‌های سیدجواد هاشمی درباره یک بازیگر زن.

دلایل قطع همکاری بازیگر ایرانی با شبکه جم و بازگشت به ایران

چندی پیش بود که موج جدیدی با عنوان پیوستن بازیگران، کارگردانان و عوامل فنی به شبکه تلویزیونی جم در فضای مجازی پیچید. طرح اسامی نظیر چکامه چمن ماه، رابعه اسکویی، بهارک صالح نیا، پردیس افکاری، مانی کسراییان، رامسین کبریتی، بهناز سلیمانی، هرمز سیرتی، مهدی مظلومی و ... که گفته می‌شد با امکانات بسیار و دستمزد بالا به این شبکه تلویزیونی پیوسته‌اند .

پس از آن هم چند کار با حضور این افراد روی آنتن شبکه جم رفت که علی‌رغم تبلیغات گسترده‌ای که انجام داده بودند آثاری ضعیف از آب درآمدند که خیلی مورد اقبلا قرار نگرفتند .

پس از این شکست بزرگی که شبکه جم متحمل شد، تصمیم گرفت تا راه کار جدیدی اتخاذ کند و همین شد تا «سعید کریمان» مدیر شبکه‌های جم در نامه‌ای تاکید کند روند تولیدات در این شبکه از سرعت و کیفیت کافی برخوردار نبست و به دلیل ظرفیت محدود تولید، ادامه همکاری با عوامل تولید به شکل استخدام ثابت وجود ندارد و جهت جلوگیری از رسیدن به نقطه‌ای که هزینه‌های سربار مانع از انجام تولید شود، ناگزیریم با مجموع عوامل تولید به شکل پروژه‌ای همکاری کنیم !

انتشار این نامه قطعا برای کسانی که از سر سودای موقعیت بهتر به این شبکه پیوسته‌اند، خوشایند نیست و شاید همین از جمله دلایلی باشد که «هرمز سیرتی» را وادار به بازگشت کرده است. سیرتی که بیشتر از آنچه که در دنیای تصویر باشد، از جمله هنرمندان رادیو بوده، این روزها به ایران برگشته و بنا به گفته خودش دیگر قصد همکاری با شبکه جم را ندارد .

در همین زمینه هرمز سیرتی گفت: من قطعا به ایران برگشته‌ام و همکاری‌ام با شبکه جم به پایان رسیده و تسویه حساب کرده‌ام .

وی درباره دلایل بازگشتش به ایران توضیح داد: سیناپسی از یک فیلمنامه برای من فرستاده بودند که من حضورم در شبکه جم را بر مبنای آن فیلمنامه پذیرفته و موافقت کرده بودم. اما در ادامه دیدم که آنچه که به من ارائه داده بودند عوض شد و من از این موضوع و قضایا گله‌مند بودم. البته گفتند که تا یکی دو ماه آینده همه چیز به روال سابق خود برمی‌گردد ولی من دیگر موافقت نکردم و گفتم که اینطوری به من لطمه می‌خورد .

سیرتی تصریح کرد: با آمدن آقای عقیلی که داستان روی ایشان رفت، من گفتم که دیگر موافق نیستم و به کار هنری‌ام لطمه می‌خورد. ضمن اینکه 3 ماه قرارداد من با شبکه جم به پایان رسیده بود و من هم برگشتم .

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تولیدات شبکه جم و فضای آنجا در حدی بود که به خاطر آن از کشور خود بروید و مهاجرت کنید؟ گفت: اینها مواردی است که ترجیح می‌دهم بعدا به آن به طور مفصل پاسخ بگویم. این روزها در حال رفت و برگشت به دادسرای فرهنگ و رسانه و ارائه پاسخ به یکسری سوالات هستم. البته این را هم بگویم که بسیار با احترام با من برخورد کرده‌اند و تا به حال کوچکترین بی‌ادبی به من نشده است و کاملا محترمانه مورد خطاب قرار گرفته‌ام .

وزارت ارشاد در پرونده "رستاخیز" از حقوق بیت‌المال دفاع می‌کند

لادن حیدری، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، درباره آخرین وضعیت پرونده «رستاخیز» گفت: پرونده همچنان در مرحله تجدیدنظرخواهی قرار دارد و هنوز دادگاه تجدیدنظر رای خود را درباره این پرونده صادر نکرده است؛ چرا که هنوز پروسه دادسری آن به طور کامل طی نشده است.

وی ادامه داد: مرحله تجدیدنظر در دیوان عدالت اداری درباره پرونده «رستاخیز» در حقیقت مرحله ورود به تعیین خسارت است؛ البته دیوان خسارت به شخص را تایید کرده و اگر در دادگاه تجدیدنظر نیز این مسئله تایید شود، دادگاه های عمومی درباره میزان خسارت تصمیم گیری می کنند.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد خاطر نشان کرد: وزارت ارشاد بنا بر اقتضا و وظیفه خود باید از حقوق بیت المال در بحث فیلم «رستاخیز» و خسارتی که در رسانه ها مطرح شده، دفاع می کند و تا آخرین مرحله دادرسی نیز پیگیری ها از سوی وزارت ارشاد انجام خواهد شد.

«زیر سقف دودی» به الهیه رسید

فیلمبرداری فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی پوران درخشنده که به موضوع طلاق عاطفی میان زوج‌ها می‌پردازد؛ روز گذشته یکشنبه 25 مهر ماه جاری به خانه دوم واقع در منطقه الهیه تهران رسید و مریلا زارعی، هوشنگ توکلی و مریم بوبانی جلو دوربین مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری این پروژه، به ایفای نقش پرداختند .

در پروژه «زیر سقف دودی» تعدادی از بازیگران سرشناس سینمای ایران از جمله؛ مریلا زارعی، فرهاد اصلانی، آزیتا حاجیان هوشنگ توکلی، مریم بوبانی، حسام نواب صفوی، هادی مرزبان، رسول نجفیان، شهرام حقیقت دوست، فریبا متخصص، فرشید زارعی فرد، نفیسه روشن به ایفای نقش می‌پردارند و در این فیلم، ابوالفضل میری و لاله مرزبان معرفی می‌شوند .

تعدادی از عوامل فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: پوران درخشنده، مدیرفیلمبرداری: مسعود سلامی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: جلیل شعبانی، منشی صحنه: سیمین آزادی، مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور، صدابردار: امید عاشوری، طراح گریم: ایمان امیدواری، طراح صحنه: حجت اشتری، طراح لباس: گلناز گلشن، دستیار صدا: بابک مرادی، دستیاران کارگردان: علی جودی و لیلا درخشنده، دستیار اول فیلمبردار: امید رخ افروز، نورپرداز: داود محمدی، دستیار نور: علی نهاردانی، تراولینگ: فرانک کیان، گروه فیلمبرداری: امیر غیور، محسن شالی، سینا علیپور، حسن لشگری، سینه موبیل: اکبر اسماعیلی؛ ویژیال افکت (VFX): خشایار عاطفی، دستیاران لباس: زهره رحمانی، محسن ساریخانی، دستیاران صحنه: بابک تحمیلی، حامد اصلانی مجید مظفری، مجریان گریم : محمد سیه‌پوش، الهام فراخی، دستیار تهیه: منصور درخشنده، مدیر تولید: عباس درخشنده، عکاس: بابک برزویه، فیلمبرار پشت صحنه: انوش سعیدنیا، مدیر تبلیغات: پیام ایرایی، مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی، مدیر تدارکات: رامین بهزادی، دستیاران تدارکات: بهرام صادقی، علی عربگلو، اشکان صالحی .

بی‌مهری ارشاد به فیلم با موضوع عاشورا

بهروز مفید تهیه کننده فیلم سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ»، درباره نحوه اکران فیلم با موضوع عاشورا گفت: این فیلم علاوه بر این که توانسته است بامخاطب خارجی در جشنواره‌ای که سال گذشته در کربلا برگزار شد ارتباط درستی برقرار کند با مخاطبانی هم که در ایران فیلم را دیدند هم ارتباط خوبی برقرار کرده است اما متاسفانه فیلم به درستی اکران نشده است .

وی در ادامه گفت: متاسفانه فیلم در اختلافات میان ارشاد و حوزه هنری قرار گرفت. در شرایطی که برخی از فیلم های پرفروش در گروه هنر و تجربه هم اکران شدند این گروه برای اکران مناسب فیلم شرط گذاشت. شرط گروه هنر و تجربه این بود که پخش کامل فیلم برعهده این گروه قرار گیرد و این مورد را حوزه هنری نپذیرفت زیرا پخش فیلم برعهده حوزه است. فیلم با موضوع عاشورا در میان اختلافات ارشاد و حوزه هنری قرار گرفت و مورد بی مهری ارشاد واقع شد .

مفید در ادامه تاکید کرد: فیلمی که در این اندازه و با این تحقیقات گسترده و درباره واقعه عاشورا ساخته شده است بهتر بود اکران بهتری داشته باشد و ما در تهران یک سالن سینما داریم و در شهرستان هم یکی دو سالن در اختیار داریم .

وی در خاتمه تاکید کرد: پیشنهاداتی از سوی رسانه ملی برای خرید رایت فیلم و پخش آن انجام شده که به نظرم این نوع آثار در تلویزیون با مخاطب گسترده ای که دارد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد .

هرگز نگفتم برهنگی گلشیفته مورد تایید من است

طی چند روز اخیر مصاحیه سیدجواد هاشمی درباره به گلیشفته فراهانی در فضای مجازی دست به دست می چرخید و واکنش های مختلفی به همراه داشت . سید جواد هاشمی نسبت به این بازتاب ها واکنش نشان داد و یادداشتی را در این مورد نوشت . در متن این یادداشت آمده است : به نام حق و سلام بر دلهای بیدار انگار مصاحبه ام در تی وی پلاس گروهی از دوستان و خیرخواهان و هموطنانم را آزرده است و گویی خودم مقصرم، چون واضح موضع گیری نکردم؛ هرچند هرگز نگفتم برهنگی فلان خانوم،محترم مورد تایید من است.

اما ظاهرا برداشت‌ گروهی اینگونه بوده است، با صراحت اعلام میکنم : افعال و اعمال آن خانوم هرگز مورد تایید بنده نبوده و نیست .

فقط دوست دارم همدیگر را دوست بداریم و باهم نجنگیم؛ زود قضاوت نکنیم و به هم ناسزا نگوییم و آبروی هم را حفظ کنیم که این خواسته ی خدای مهربان و اسلام عزیز است؛از هر آنکه کلامم اورا آزرده کرده «عذر می خواهم»

درام تاریخی "یتیم خانه ایران" تنوع بخش اکران خواهد بود

علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون درباره تازه ترین فعالیتهایش گفت: فیلمبرداری سریال «آسپرین» تا دو ماه قبل ادامه داشت و نیمه ابتدایی سال را درگیر این سریال بودم. آخرین قسمت از فصل اول سریال همین هفته عرضه می شود و بعد از آن نیز وارد پیش تولید فصل دوم می شویم و بلافاصله بعد از اتمام پیش تولید، کار را کلید می زنم .

نورایی با اشاره به فیلم سینمایی آماده اکرانش «یتیم خانه ایران» بیان داشت: این درام تاریخی در مسیر اکران قرار دارد و بعد از فیلم «هیهات» اکران خواهد شد . وی ادامه داد: «یتیم خانه ایران» فیلمی قهرمان محور است و به روایت بخشی از تاریخ ایران می پردازد که پیش از این هیچ کس درباره آن محصول قابل اعتنایی خلق نکرده بود . ابوالقاسم طالبی کوشیده تا جایی که امکان دارد ماجرای قحطی ایران در ابتدای قرن بیستم که به مرگ تعداد زیادی از ایرانیان منجر شد را روایت کند. در این فیلم یک فاجعه بزرگ انسانی را می بینیم؛ فاجعه ای که نبود منابع مطالعاتی درباره آن جای سوال دارد .

علیرام نورایی درباره پیش بینی خود از اقبال مخاطبان به «یتیم خانه ایران» بیان داشت: اصولا فیلمهای تاریخی در سینمای ایران زیاد تولید نمی شود تا بتوان درباره اقبال مخاطبان به ژانر تاریخی صحبت کرد. سینمای گیشه ای ما تکلیفش مشخص است؛ یا کمدی است یا ملودرامهای آپارتمانی و در این شرایط اکران یک فیلم تاریخی می تواند تنوعی ایجاد کند در اکران . نورایی افزود: «یتیم خانه ایران» به لحاظ درام آن قدر قابلیت دارد که بتواند مخاطبان را جلب کند به خصوص که از منظر تصویرسازی و طراحی صحنه هم با محصول بکر و کم نظیری در سینمای ایران روبرو هستیم .

این بازیگر تأکید کرد: فارغ از هفت ماهی که صرف فیلمبرداری «یتیم خانه ایران» شد و در اغلب نماهای آن صدها نفر به عنوان بازیگر و دست اندرکاران پشت صحنه حضور داشتند، فیلمنامه این کار هم محصول سالها تحقیق و نگارش است و یک سالی هم صرف امور فنی پس از تولید کار شد تا محصولی استاندارد خلق شود. امیدوارم این محصول به دل مخاطبان بنشیند .

ارسال نظر: