اسناد سرقتی ستاد کلینتون در "ویکی‌لیکس" پیدا شد

کدخبر: 2069728

اسنادی که آمریکایی‌ها می‌گفتند توسط هکرهای روس از ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها ربوده شده و ایمیل‌های شخصی اوباما هم در میان آنهاست، حالا از سایت افشاگر "ویکی‌لیکس" سردرآورده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: 2 ماه از انتشار هک شدن کامپیوترهای ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری و وزیر خارجه سابق این کشور می‌گذرد و حالا رد این اسناد مسروقه در یک سایت افشاگر پیدا شده است.

آنگونه که پایگاه خبری «هیل» می‌گوید، چند ایمیل از پست الکترونیکی «جان پودستا» از چهره‌های نزدیک به هیلاری کلینتون و رئیس ستاد انتخاباتی وی که در سال 2008 از سوی «باراک اوباما» برای وی ارسال شده بود، در میان افشاگری‌های جدید ویکی‌لیکس دیده می‌شود.

در این نامه‌ها، اوباما که آن روزها هنوز سناتور و در حال تلاش برای برنده شدن در دور اول انتخابات بوده، برای پوستا نامه‌هایی نوشته و در خصوص ترکیب کابینه احتمالی خود و احتمال شرکت در اجلاس جی-20 با جان پوستا مشورت کرده است.

جان پوستا پیش از این، روسیه را به هک کردن ایمیل‌های خود برای تضعیف فرآیند انتخابات آمریکا متهم کرده بود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روابط حسنه‌ای با «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواه خانم کلینتون دارد. این روابط چند روز پیش صدای انتقاد «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا را هم بلند کرد و وی گفته بود که تملق‌گویی‌های ترامپ برای پوتین، در روابط یک سیاستمدار آمریکایی و یک رهبر روس، بی‌سابقه است.

ارسال نظر: