شهادت چهار مهندس ایرانی در حمله داعش به "کرکوک"

کدخبر: 2069753

تروریست‌های داعش با حمله به نیروگاه برق "کرکوکگ و درگیری سنگین با نیروهای امنیتی عراقی خود را مقابل این تأسیسات منفجر کرده که درپی آن بیش از ۲۱ نفر از جمله چهار مهندس کارفرمای ایرانی کشته شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در حالی که نیروهای عراقی و محور مقاومت در جبهه «موصل» مشغول نبرد با گروه تروریستی داعش هستند اما تکفیری‌ها روز جمعه حملات انتحاری را به شهر «کرکوک» طرح ریزی و اجرا کردند.

بر اساس گزارشات اولیه، در این تهاجم 3 انتحاری داعش به ساختمان‌های دولتی و نیروگاه برقی در کرکوک حمله کردند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، تروریست‌های داعش با حمله به نیروگاه برق «الدبس» ابتدا با نیروهای امنیتی درگیر شده و سپس دو عامل انتحاری خود را در ورودی این تاسیسات منفجر کرد.

گروه تروریستی داعش در راستای تبلیغات و جنگ روانی برای تضعیف روحیه مبارزان در عملیات موصل، مدعی شد که از 5 محور به کرکوک حمله کرده و به هتل «دارالسلام» و محله «الواسطی» مسلط شده است.

در همین حال پلیس کرکوک با اعلام خبر کشته شدن یک عامل انتحاری و سه مهاجم تأکید کرد وضعیت تحت کنترل است.

«عبدالله نورالدین الصالحی» شهردار الدبس در شمال غرب کرکوک، به خبرگزاری فرانسه گفت: «سه عامل انتحاری حدود ساعت 6 صبح (به وقت محلی عراق) به این نیروگاه برق حمله کردند که درپی آن 12 عراقی و 4 تکنسین ایرانی کشته شدند.»

وی تأکید کرد این حمله با درگیری‌های شدید همراه شد که نیروهای امنیتی توانستند یک مهاجم را قبل از منفجر کردن خود، به هلاکت برسانند اما دو انتحاری دیگر زمانی که محاصره شده بودند خود را منفجر کردند.

یک مقام اطلاعاتی کُرد اما می‌گوید 4 انتحاری داعش به مرکز اصلی پلیس در کرکوک نیز حمله کرده و درپی کشته شدن یکی از آنها، سه عامل دیگر جلیقه‌های انفجاری خود را فعال کردند.

همچنین گفته می‌شود چندین هدف دولتی دیگر در جنوب کرکوک نیز هدف عملیات ایذایی داعش قرار گرفته و نیروهای امنیتی با آنها درگیر شده‌اند.

هنوز اطلاعات دقیقی از تلفات این حملات در دست نیست اما برخی منابع محلی آمار کشته شده‌ها را 21 نفر اعلام می‌کنند که به دلیل تداوم درگیری‌های تروریست‌ها با پلیس و نیروهای امنیتی عراق، احتمال افزایش آنها وجود دارد.

برخی منابع خبری از جمله خبرگزاری «روداو» به استناد تصاویر رسیده به آنها از سوی شهروندان کرکوک گزارش می‌دهند هنوز تعدادی تروریست داعشی در شهر حضور دارند.

شبکه خبری «الحدث» اعلام کرد تا کنون 20 تروریست در جریان این حمله به کرکوک تلف شدند.

«نجم الدین کریم» استاندار کرکوک در بیانیه‌ای ضمن اعلام وضعیت اضطراری در این شهر، گفت نیروهای امنیتی و پیشمرگه و نیروهای مبارزه با تروریسم بر تمامی استان مسلط هستند و عناصر داعش نتوانسته‌اند وارد هیچ ساختمان امنیتی یا دولتی شوند.

همچنین مقامات رسمی تاکید می‌کنند پالایشگاه نفت کرکوک از این حملات در امان مانده است.

ارسال نظر: