افشین پیروانی: کی‌روش به خاطر جریمه سکوت نمی‌کند/ کی‌روش و برانکو با هم قهر نیستند

کدخبر: 2069772

مدیر تیم‌ ‌ملی فوتبال گفت: کی‌روش آدمی نیست که به خاطر جریمه سکوت کند. اگر کسی می‌خواهد درباره این موضوع صحبتی کند، باید اطلاعات جامع‌تری داشته باشد و بداند که کی‌روش راجع‌ به این موضوع سکوت نمی‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ایسنا نوشت: افشین پیروانی در برنامه "ورزش و مردم" درباره وضعیت تیم‌ ‌ملی، گفت‌: هر کسی که فوتبال را دنبال می‌کند آرزویش است که تیم‌ ‌ملی کشورش به جام جهانی برسد. ما موفق شدیم در مرحله نخست انتخابی جام جهانی اول شویم. در حال‌ حاضر در گروهی قرار داریم که همه در تلاش هستند تا به جام جهانی صعود کنند و با این اوصاف ما با 10 امتیاز در رده اول قرار داریم.

وی افزود: باید منسجم و هماهنگ‌تر باشیم. رسانه‌ها و مسئولان و هیچ ایرانی نمی‌خواست که ما در روز تاسوعا به دیدار کره جنوبی برویم، ولی با این حال تماشاگران از ما حمایت کردند. همه می‌گویند تماشاگر یار دوازدهم است، ولی من می گویم که تماشاگران یار فیکس تیم‌ ‌ملی هستند. ما خوشحال هستیم که توانستیم روز بزرگی را رقم بزنیم و بزرگی امام حسین(ع) را به دنیا نشان دهیم.

پیروانی با تاکید بر این که دیگر کشورهای آسیا سرمایه‌گذاری عظیمی برای فوتبال خود دارند، گفت‌: کشورهای دیگر هم به سمت مربیان درجه یک همانند کارلوس کی‌روش می‌روند. فوتبال امروز یک علم شده و باید با کار و تلاش به نتیجه‌ برسیم.

او در ادامه، تصریح کرد: تمرین تیم‌ ‌ملی هر روز فیلمبرداری می‌شود و کادرفنی تا نیمه های شب آن را بررسی می‌کند. در نتیجه‌ حضور هیچ بازیکنی در ترکیب اتفاقی نیست. کی‌روش واقعاً برای تیم‌ ‌ملی تلاش می‌کند. این که می‌گویند اخلاقش تند است، قبول دارم، ولی باید امکانات فراهم باشد و بهانه ای به دست کسی ندهیم. در حال‌ حاضر امکانات ما از زمین گرفته تا اتوبوس خوب نیست.

مدیر تیم‌ ‌ملی فوتبال با تاکید بر این که هر رشته‌ای که بخواهد نتیجه‌ بگیرد، باید حمایت شود، بیان‌ کرد: برای نتیجه‌ گرفتن یک دست صدا ندارد و باید چند گروه با هم متحد شوند. اگر بخواهیم به جام جهانی برویم باید امکانات جهانی داشته باشیم و کی‌روش هم حمایت شود. من همیشه در رختکن دو ‌دقیقه با بازیکنان صحبتی نمی‌کنم چون آنها نمی‌توانند نفس بکشند و تنها می گویم که تمرکز کنید.

پیروانی در مورد این که تیم‌ ‌ملی باید چین را هم شکست می داد، تصریح کرد: من باید یک موضوع را در مورد تیم‌ ‌ملی بگویم، در بازی با کره جنوبی من و کارلوس کی‌روش در رختکن بودیم و از او سوال کردم که تیم‌ ‌ملی ایران در جام جهانی قبلی بهتر است یا تیم کنونی؟ او پاسخ داد که تیم کنونی بهتر است، اما مشکلی که وجود دارد این است که در تیم قبلی بازیکنانی بودند که 30 - 40 بازی ملی را در کارنامه داشتند، اما اکنون بازیکنان ما نهایتاً 10 بازی ملی انجام دادند. بنابراین نیاز به تجربه زیادی دارند.

او افزود: تیم‌ ‌ملی ایران مانند تیم‌های کره و ژاپن در حال پوست اندازی است، اما جوان‌ترین بازیکن کره نزدیک به 40 بازی ملی انجام داده است، در حالی که تعداد بازی جوان‌ترین بازیکن ما سه، چهار بازی بوده است. البته بازیکنان جوان ما بسیار زحمت می کشند. من واقعاً می‌خواهم که مربیان باشگاهی بیایند و از نزدیک ببینند که بازیکنان آنها در تیم‌ ‌ملی چقدر تلاش می‌کنند. به‌ هر حال ما تا روز آغاز جام جهانی برنامه داریم.

مدیر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران، درباره اتفاقات پس از بازی ازبکستان از معطلی در فرودگاه تاشکند گرفته تا به سرقت رفتن کفش‌های بازیکنان، بیان‌ کرد: فوتبال دیگر این نیست که فقط نود ‌دقیقه داخل زمین بجنگیم،‌ بلکه قبل و بعد از بازی جنگ روانی اتفاق می‌افتد. به‌ هر حال مشکل معطلی در فرودگاه همیشه وجود دارد. البته در کشورهای حوزه خلیج فارس چند برابر است. زمانی هم که برای بازی با کره آماده می‌شدیم متوجه شدیم 18 جفت کفش بازیکنان گم شده است. به‌ هر حال این جنگ‌های روانی وجود دارد و ما باید آنقدر قوی باشیم که اجازه ندهیم این مسائل بر روی ما تاثیر بگذارد.

پیروانی درباره نوع بازی تیم‌ ‌ملی در دیدارهای مختلف، گفت‌: دو بحث وجود دارد، اگر قرار است خوب بازی کنیم و تیم‌ ‌ملی به جام جهانی نرود، این قابل قبول نیست. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. ابزار دست هر مربی بازیکنان هستند و او باید نسبت به توانایی‌ها، مصدومیت و شرایط روحی و روانی آنها ترکیب تیم‌ ‌را بچیند.

او ادامه‌ داد: ما در بازی بعدی تلاش می‌کنیم مثل بازی با کره جنوبی زیبا بازی کنیم، ولی هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. از کسانی که فنی هستند این توقع می‌رود که کارشناسی تیم‌ ‌ملی را نقد کند. تیم‌ ‌ملی با نفرات و فدراسیون‌ نمی‌تواند به جام جهانی برود و باید مسئولان هم آن را حمایت کنند. در حال‌ حاضر فدراسیون 15 میلیارد بدهی دارد و هر پولی که میاید خرج این بدهی‌ها می‌شود.

پیروانی درباره شرایط کمپ تیم‌ ‌ملی در ادامه بیان‌ کرد: من از خیرین این تقاضا دارم که برای کمپ تیم‌ ‌ملی کاری کنند. الان به ما خبر دادند که پژوهشگاه نفت را می‌خواهند، تبدیل به نمایش کنند. من از وزیر نفت این تقاضا را دارم تا زمانی که کمپ تیم‌ ‌ملی آماده نشده است، این زمین را برای ما نگه دارند.

مدیر تیم‌ ‌ملی درباره مربیان جوان لیگ برتر، اظهار کرد: ان‌شاء‌الله فدراسیون ما به سطحی برسد که بتوانند مربیان جوان را به اردوهایی بفرستد تا با مربیان بزرگ معاشرت کند. باید مربیان جوان ما مثل آقایان منصوریان و گل محمدی این دوره‌ها را ببینند تا فوتبال ما پیشرفت کند.

او در ادامه درباره نتایج پرسپولیس در لیگ برتر، بیان‌ کرد: من عرق ملی دارم و عاشق ایران هستم. با این حال عاشق پرسپولیس هم هستم و از نتایج این تیم خوشحال می‌شوم. البته این موضوع در کار من دخیل نیست. در فوتبال حرفه‌ای باید توقع حرفه‌ای داشته باشیم. باید طرح بلند مدتی داشته باشیم و از فوتبال حمایت کنیم. باز هم می‌گویم که فوتبال یک علم است و باید علمی کار کنیم.

افشین پیروانی درباره برگزاری بازی با کره جنوبی در روز تاسوعا ، بیان‌ کرد: برای بازی با کره جنوبی یکسری‌ها گفتند که این بازی نباید برگزار شود، الان در تایلند پادشاه آن کشور فوت شده است، آنها می‌خواستند فوتبال را یک سال تعطیل کنند. با این حال فیفا و AFC به آنها گفت‌ که باید با استرالیا بازی کنند. پس ما باید بدانیم که نمی‌توانستیم بازی در روز تاسوعا را لغو کنیم. در حال‌ حاضر ما باید برای بازی با سوریه آماده شویم.

وی درباره برنامه‌های تیم‌ ‌ملی پس از بازی با سوریه، گفت‌: ما بعد از بازی با سوریه احتمالا دو بازی تدارکاتی داریم. من به مربیان حق می‌دهم که به خاطر تعطیلات لیگ ناراحت باشند. از آقای کمالوند تشکر می‌کنم که با وجود این که در ابتدا با تعطیلات لیگ مخالف بود، دیروز (پنجشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی از تیم‌ ‌ملی حمایت کرد و گفت‌ که امسال، سال تیم‌ ‌ملی است و باید با برنامه‌های آن پیش برویم. در ضمن ما به دنبال این هستیم که بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشیم.

مدیر تیم‌ ‌ملی در ادامه با تاکید بر این که تیم‌ ‌ملی نیاز به حمایت دارد، اظهار کرد: درست نیست که فدراسیون فوتبال هم به هواپیمایی و هم به هتل بدهی داشته باشد، این که تیم‌ ‌ملی در زمین استاندارد 9 نفره نمی‌تواند تمرین کند، درست نیست. اگر قرار است به تیم‌ ‌ملی کمک شود، اول باید وزارت ورزش و جوانان این کار را انجام دهد و سپس فدراسیون فوتبال. در حال‌ حاضر آن حمایتی که باید شود صورت نمی‌گیرد. اگر می‌خواهیم به جام جهانی صعود کنیم، باید مشکلاتمان حل شود.

پیروانی درباره جریمه کارلوس کی‌روش، تصریح کرد: کی‌روش آدمی نیست که به خاطر جریمه سکوت کند. اگر کسی می‌خواهد درباره این موضوع صحبتی کند، باید اطلاعات جامع‌تری داشته باشد و بداند که کی‌روش راجع‌ به این موضوع سکوت نمی‌کند.

او در ادامه تاکید کرد: ما باید سعی کنیم چه من و چه کی‌روش و چه بازیکنان تیم‌ ‌ملی در کنار هم باشیم تا تیم‌ ‌ملی نتیجه‌ بگیرد.

پیروانی در پایان درباره وساطت علی پروین، بین کی‌روش و برانکو، گفت‌: این ها با هم قهر نبودند ،‌ بلکه به خاطر بحث ایفمارک اختلاف نظر داشتند و بین آنها بحث پیش می آمد. از علی آقا پروین تشکر می‌کنم و امیدوارم این اتفاق به زودی رخ دهد. مطمئن باشید که کی‌روش و برانکو نظرات نزدیک به هم دارند.

ارسال نظر: