رئیس اتحادیه بنکداران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

لپه ۱۰ درصد گران شد/ آدامس آمریکایی ۸۰ درصد بازار را گرفت!

کدخبر: 2069864

کرباسی گفت: آدامس وارداتی نیز حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد بازار را گرفته است، این آدامس‌ها بیشتر آمریکایی هستند.

عباس کرباسی، رئیس اتحادیه بنکداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » با بیان این مطلب که لپه و برخی از حبوبات دیگر چیزی در حدود 10 درصد گران شده است، اظهار داشت: افزایش صادرات این مواد به عراق موجب این افزایش قیمت شده است.

وی افزود: لوبیا از چین و هندوستان و نخود از هندوستان وارد کشور می شود اما بیشتر مورد استفاده اداره ها قرار می گیرد و مردم در شرایط عادی کمتر از این مواد استفاده می کنند.

رییس اتحادیه بنکداران گفت: عدس نیز تنها از کانادا وارد بازار داخلی می شود و می توان گفت 90 درصد سهم بازار را اشباع کرده است.

وی با بیان این مطلب که ظرف یک سال گذشته برنج حدود 40 درصد افزایش داشته است به «نسیم آنلاین» اضافه کرد: سال گذشته برنج با 8 هزار تومان عرضه می شد اما رفته رفته همان برنج از 8 هزار تومان به 12 هزار تومان رسیده است.

کرباسی تصریح کرد: در ماه گذشته نیز 5 تا 10 درصد برنج ایرانی قیمتش بالاتر رفته است و این در حالی است که پس از محرم قیمت برنج خارجی افت قیمت داشت زیرا در ده روز ابتدایی محرم متقاضی به نسبت بیشتری داشت.

وی عنوان کرد: برنج، عدس و یا حبوبات تنها کالاهای وارداتی نیستند، بلکه حتی آدامس وارداتی نیز تقریبا چیزی حداقل حدود 70 تا 80 درصد بازار را گرفته است، این آدامس‌ها بیشتر آمریکایی هستند و از کشورهای تایوان و آلمان نیز واردات آدامس صورت می گیرد.

ارسال نظر: