مشروح نهمین نشست شورای عالی مجمع بیداری اسلامی در بغداد

کدخبر: 2069960

نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی تحت عنوان "بیداری اسلامی متوقف نمی‌شود" دقایقی پیش با حضور اندیشمندان جهان اسلام و سخنرانی "حیدرالعبادی" نخست‌وزیر عراق در بغداد آغاز بکار کرد.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، این اجلاس که به میزبانی عراق و با شعار " بیداری اسلامی متوقف نمی شود " لحظاتی پیش در بغداد با حضور دکتر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی و حیدارلعبادی نخست وزیرعراق و نیز سیدعمارحکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب عراق آغاز بکار کرد.

این اجلاس در حالی برگزاری می شود که دولت و ملت عراق در گیر نبرد سرنوشت ساز ازاد سازی موصل از دست گروه تروریستی - تکفیری داعش هستند.

"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق در سخنرانی افتتاحیه اجلاس گفت: "حیدرالعبادی" روز شنبه در افتتاحیه نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ترکیه نیروهای خود را برای جنگ علیه داعش اعزام نکرده، بلکه این اقدام به هدف توسعه نفوذ است.

وی افزود: ترکیه بدون دعوت، ما را با اعزام ارتش‌هایش تهدید می کند؛ درحالیکه قبلا کمک به ما برای مقابله با داعش را نپذیرفته بود.

نخست وزیر عراق اظهار داشت: نخستین اولویت ما، دفاع از شهروندان و آزادسازی آنان از دست داعش است، هنگامی که چالش تروریستی بزرگ باشد، همه مردم باید در مقابل آن بأیستند.

وی با مطرح کردن این سؤال که آیا داعش ناگهان به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: برخی داعش را به وجود آورده، و آن را آموزش داده و از آن حمایت مالی کرده‌اند.( جزییات بیشتر )

دکتر علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: پس از گذشت بیش از 5 سال از آغاز موج بیداری اسلامی، تشکیل مجمع جهانی بیداری اسلامی به تدبیر و ابتکار مقام معظم رهبری آیت الله العظمی خامنه ای دشمنان و معارضان بیداری اسلامی عملاً نتوانسته اند حتی با سازماندهی گروه های تکفیری به عنوان رقیب بیداری اسلامی و پیشبرد طرح های تجزیه گرایانه، تمام خواسته های خود را در زمینه مهار این موج عظیم محقق سازند. این در حالی است که در نقطه مقابل چهره منحوس و نامشروع تکفیری ها و حامیان منطقه ای و بین المللی آنها بیش از هر زمان دیگری بر افکار عمومی، علما، اندیشمندان، ملتها و رهبران اسلامی آشکار شده به گونه ای که کم کم جهان اسلام را متحد و یکپارچه در مقابل این جریان خشونت طلب و تروریستی تکفیری قرار داده است.

وی افزود: در مقطع کنونی؛ علما، اندیشمندان، روشنفکران، فرهیختگان و رهبران جوامع اسلامی رسالتی مضاعف در شناسایی چهره شوم تکفیریها و روشنگری در راستای ضرورت مقابله با گروه های تکفیری، فتنه انگیزی و دسیسه های ضد دینی و اسلامی، همچنین عمل به تکالیف برآمده از بیداری اسلامی دارند؛ تکالیفی که مقابله با نظام سلطه و عدم اطاعت از دشمنان اسلام و مسلمانان در رأس آنها قرار دارد. به طور قطع و یقین گسترش تکلیف گرایی بالاخص در مواجهه با گروه های تکفیری و نظام سلطه که در جبهه ای هماهنگ برای مقابله با اسلام ناب محمدی (ص) و ارائه چهره ای خشن و مرتجعانه از اسلام متحد شده اند، همچنین روشنگری در جهان اسلام منتهی به عبور دنیای اسلام و ملتهای اسلامی از بحران ظلم و حقارت شده و مقدمه احیای تمدن بزرگ اسلامی و مجد و عظمت اسلام و مسلمانان خواهد شد.( جزییات بیشتر )

"سلیم الجبوری" رئیس پارلمان عراق در افتتاحیه نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد با شعارهایی که اسلام را با تروریسم مرتبط می‌کند مخالفت می‌کنیم.

وی گفت: در برابر این تفکر که وارد اسلام شده و وجهات اسلام را تخریب می کند مسئولیت داریم و همه باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم که برای جوامع اسلامی دیگر اتفاق نیفتد.

وی تاکید کرد: ما در سال گذشته بعنوان ریاست اتحادیه پارلمانهای اسلامی گامهایی را برداشتیم و اقداماتی را نجام دادیم و از محافل اسلامی و بین المللی خواستیم که مقرراتی وضع شود تا ریشه های فقهی و عقیدتی اندیشه تکفیری خشکانده شود و با هر گونه اظهارات و اندیشه هایی که اسلام را با ترورسیم مرتبط می دانند مخالفت می کنیم و آنرا به هیچ عنوان نمی پذیریم. کسانی که وارد پروژه تروریسم در جهان اسلام شدند و به دنبال کشتن مسلمانان نیستند و آنها در کشورهای غیراسلامی جنایت مرتکب شدند و این ها در موصل غیرنظامی‌ها را بعنوان سپر انسانی قرار دادند تا مانع پیشروی شوند اما به امید خدا به زودی پیروزی در موصل را اعلام می کنیم و پلیدی داعش را از موصل خواهیم زدود.( جزییات بیشتر )

نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق امروز شنبه در سخنرانی خود در همایش بیداری اسلامی در بغداد گفت: ما برگزاری این همایش در بغداد را تبریک می گوییم و تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای گردهم آوردن مسلمانان را ارج می نهیم.

وی در ادامه افزود: تفکر تکفیری بدنبال باقی نگه داشتن آتش (فتنه) طائفه ای است.

نوری المالکی افزود: ما با جنگی طائفه ای مقابله کردیم. این جنگ همه تلاش ها برای سازندگی و ثبات در عراق با مانع روبرو کرد.

نخست وزیر پیشین عراق همچنین به رویکرد طائفه ای تروریستها برای به قتل رساندن عراقی ها اعم از شیعه و سنی اشاره کرد و افزود: داعش از دل میادین تحصن (در استان الانبار) متولد شد.( جزییات بیشتر )

در حال تکمیل....

ارسال نظر: