"نوری المالکی" در اجلاس مجمع جهانی بیداری اسلامی:

تلاش ایران برای متحد کردن مسلمانان بسیار قابل تقدیر است

کدخبر: 2069982

"نوری المالکی" نخست وزیر پیشین عراق از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در گردهم آوردن و متحد کردن مسلمان تقدیر کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "نوری ‌المالکی" نخست‌وزیر سابق عراق در اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی سخنرانی کرد.

نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق امروز شنبه در سخنرانی خود در همایش بیداری اسلامی در بغداد گفت: ما برگزاری این همایش در بغداد را تبریک می گوییم و تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای گردهم آوردن مسلمانان را ارج می نهیم.

وی در اشاره به تفکرات تکفیری گروههای تروریستی بویژه داعش و تلاش آنها برای فتنه انگیزی طائفه ای بین مسلمانان گفت: تفکر تکفیری بدنبال باقی نگه داشتن آتش (فتنه) طائفه ای است.

نوری المالکی افزود: ما با جنگی طائفه ای مقابله کردیم. این جنگ همه تلاش ها برای سازندگی و ثبات در عراق با مانع روبرو کرد.

وی هشدار داد: برخی سازمانهای مرتبط با طرح ها و مقاصد خارجی در عراق برای خدشه وارد کردن به وجهه اسلام تلاش می کنند.

نخست وزیر پیشین عراق همچنین به رویکرد طائفه ای تروریستها برای به قتل رساندن عراقی ها اعم از شیعه و سنی اشاره کرد و افزود: داعش از دل میادین تحصن (در استان الانبار) متولد شد.

وی با اشاره به عملیات آزادسازی شهر موصل در شمال عراق از دست گروه تروریستی داعش گفت: عملیات "نینوا ما داریم می آییم" به معنای آن است که "رقه و حلب و یمن ما داریم می آییم".

پیش از وی نخست وزیر عراق در افتتاحیه نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد داعش بیشتر اهل سنت را آواره کرده است.

نهمین اجلاس دو روزه شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی از صبح شنبه اول آبان‌ماه، در بغداد پایتخت عراق آغاز به کار کرد.

ارسال نظر: